Gå til innhold

VAGCOM Oslo/Romerike

Ranger emnet

Wheels

Anbefalte innlegg

Har vel 2x2 kontakt, men nå er bilen helt død, så har ikke peiling på hva det kan være, og kommer meg ikke noe sted med bilen heller :S mistenker Hallgiver men greit å koble på data så jeg får eliminert evt sensorer

Endret av Wheels

If you cant ram it, SLAM IT !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med utlesing av feilkoder er det ikke sikkert man får så mye nyttig på en motor som ikke går i hele tatt.

Bensinpumpe: Ingen feilkoder. Må sjekke om det er spenning til bensinpumpa når tenning settes på, om det kommer bensin frem til injection unit. Om det ikke er spenning til pumpa i det hele tatt i et par sekunder når tenninga slås på kan det være bensinpumperele eller at ikke ECU gir signal til releet.

Tenning: Ingen feilkoder. Man får uansett feil på "camsaft postion sensor" (hallgiver) når motor ikke går.

Sjekk om det er gnist på en plugg når du prøver å starte.

Quattro73 har tidligere laget noen veiledning om hvordan sjekke hallgiver.

Er det sikring eller rele til motorstyringa på denne bilen?

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke gnist på plugger når jeg starter og det er dårlig bensintrykk i systemet, det merket jeg ved at jeg løsnet koblingen på bensinfilter, håper det bare er Hallgiver men vil gjerne være sikker.

har ikke sjekket sikringen , jeg tok opp pluggene og blåste rene og "pusset" over, da tente den SÅ VIDT en gang også var det dødt igjen , pluggene er så og si tørre og ikke gnist , kan dette være denne tappen på svinghjul kanskje ?

Skal også si at første gangen jeg prøvde å starte bilen etter natta så startet den og hørtes ut som en traktor med ujevn gange før den stoppet for godt !

Endret av Wheels

If you cant ram it, SLAM IT !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...