baktus Skrevet April 29, 2012 Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 Hei! Har hatt min audi a4 b5 i et år. 95 modell, 1.8. Da jeg kjøpte den virka det som clutchen sang på siste vers. den tok helt på kanten. Bytta clutchen, og den er klin lik, men problemet er at nå som jeg har kjørt den en stund så har motoren faktisk "løsna" tror jeg. Jeg har klart å bulke panseret med motoren... Jeg sto stille og ga bånn gass, og motoren spratt som bare det.. Nå er den helt forferdelig å kjøre om du skal dra den ut på gira eller slepper clutchen litt brått... Naboen min har samme bil (med turbo) Og har samme problemet... Lurer på om det kan være svinghjulet eller om det er motorfestene eller hva det er... Finner ingen tråder om det, men virker jo som det er et vanlig problem på disse bilene, siden vi begge har bulka panseret... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeo4x4 Skrevet April 29, 2012 Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 Oo.... og detta kjører du/dere rundt med???? Får du bulk i panseret, tror jeg clutchen har lite med dette å gjøre... *edit* ta en jekk oppunder bunnpanna (sett gjerne en planke mellom jekken og bunnpanna) og jekk litt og se om det løsner. Ser fort om motorfestene er løse da. Siter 08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baktus Skrevet April 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 jaja, jeg har kjørt sånn snart et år jeg.. Han andre skjedde det med for to tre uker siden.. jeg har kjørt flere tusen km sånn... Merker ingenting til det før jeg faktisk skal kjøre hardt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 29, 2012 Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 Er det rart man får se bilder av audier som har gått av veien og motoren ligger en annen plass... Sjekk motorfestene på begge sider, foran og på girkassa. Det kan ikke være noe feilmontert av dete wiresystemet som en del audi har? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baktus Skrevet April 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 Er det rart man får se bilder av audier som har gått av veien og motoren ligger en annen plass... Sjekk motorfestene på begge sider, foran og på girkassa. Det kan ikke være noe feilmontert av dete wiresystemet som en del audi har? Wiresystemet? Dette kjenner jeg ikke til? Kan du forklare litt hvordan og hva jeg skal kikke etter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 29, 2012 Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 Så tanken på å løfte opp panseret og sjekke HVA som er galt, den har aldri slått deg? Dette er IKKE noe vanlig problem på Audi, høres mer ut som det er glemt å montere noe tilbake under clutchbyttet ditt. Rett under A-stolpen finner du en hendel, når du drar i denne så åpnes panseret - voila. Sjekk feste 7, 8 og 23 på bildet under. Sjekk også festene for girkassen, nr 9 på bildet under (ja, det er to av de). "Wiresystemet" heter ProconTen og har ingenting med motorens eller girkassens innfestning å gjøre, det er et sikkerhetssystem. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeo4x4 Skrevet April 29, 2012 Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 (endret) Bytta clutchen, men problemet er at nå som jeg har kjørt den en stund Det var ikke du som bytte clutchen?? er det han naboen med samme problem som gjorde dette? De fleste som får til å bytte clutch finner den omtalte spaken som sitter på skrå ned mot venstre side...... Og de er iallefall intr. i å finne ut hva som er galt om det er bevegelse under panser, som forårsaker bulk!!! skal ikke komme med ufine kommentarer om intelligens.... og det er vel heller unødvendig..... Endret April 29, 2012 av mondeo4x4 Siter 08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baktus Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2012 Jeg er ikke noe bilmekaniker, og kan ikke stort. Desverre. Men clutchen er bytta på møller på sem, av mekanikerene dems. Regner vel med at det er en av de festene som quattro73 snakker om, så får bare prøve å kikke på de festene han skriver og se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mai 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2012 Sjekk også "fremre motorfestet", del nr 23 på første linken til Quattro73 Det er egentlig bare et støtte feste i følge møller, som hindrer at motoren flyger opp i panseret.. Mitt festet var helt ødelagt og motoren røyste seg opp ved hard akselerasjon. Kan også sette på handbrekket, sette bilen i gir å kjøre framover, også få en kompis eller mekaniker til og se hvilke fester som er ødelagt. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg