Gå til innhold

HJELP til tilkobling av tåkelys! trenger kontakt inn på tåkelysene.

Ranger emnet

BTech

Anbefalte innlegg

Heisann, har fått tåkelysene mine, men står fast litt nå. har gått til innkjøp av alt jeg trenger, men så gikk jeg på en vegg.

Det her er baksiden/tilkoblinga på lysene:

[ATTACH]30116[/ATTACH]

[ATTACH]30117[/ATTACH]

så nå lurer jeg på, hvordan i H******* skal jeg koble inn på lysa? eller hvilken "kontakt" trenger jeg?

kan det rett og slett også hende at jeg har oversett at jeg har kontakta og ledningene allerde lagt opp i bilen fra før av? siden jeg har bryter med 2 hakk?

Takk for alle tips :)

post-69967-13804854114119_thumb.jpg

post-69967-13804854114238_thumb.jpg

Endret av BTech
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa med de kabelskoa jeg har fra før, men de vakke store nok :P

Har nå sjekka om ledningene og kontakt til tåkelysa ligger opplagt fra før og det gjør det ikke.

Men fant ut at blinklysa mine har samme inngang som tåkelysa, tok bilde av pluggen som hørte til:

[ATTACH]30203[/ATTACH]

[ATTACH]30204[/ATTACH]

Kan dette være EV1 pluggen du snakker om Quattro73?

Takk for alle svar!

post-69967-13804854125577_thumb.jpg

post-69967-13804854125681_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig likt ut, men har gjerne ulike spor på sidene. EV1-pluggene brukes på dysene på eldre biler, samt på alle pluggene i motorrommet (temp-sensorer, ISV osv). Disse pluggene fås kjøpt i løsvekt.

Bosch EV1

Stecker1_Bosch_EV1.jpg

Bilde av dyse med EV1 tilkopling

429039169_888.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider