Gå til innhold

Koble originale grøftelys på Passat '99 !

Ranger emnet

Stutum

Anbefalte innlegg

Håpar nokon her inne kan vere litt medhjelpelige med informasjon her.

Eg har altså kjøpt meg ein 99-modell Passat og har bestemt meg for å koble opp og montere originale grøftelys.

Tenkjer eg kjøper "originale" på eBay, med ramme. Men, ligg det ledningar klare så det berre er å kople i, eller må desse strekkast? :/

Og ja, eg må nok ha ny lysknapp i bilen.

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen 3b passater kom med grøftelys så det ligger ikke ledninger til det nei. Du må ha en ny lysbryter som du også får kjøpt på ebay. Koster ikke altfor mye. Hvilke har du tenkt å kjøpe , link ? vurderer å enten ha led drl eller vanelige grøftelys. Er ikke sikker enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dra opp nye ledningar då :P Jaja, la gå, vi lar oss ikkje vippe av pinnen av den grunn!

Tenkte på desse eg; http://www.ebay.com/itm/VW-PASSAT-B5-3BG-1997-2001-FOG-LIGHTS-LAMPS-GRILLE-SET-/250818477745?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3a65f23eb1&vxp=mtr#ht_2583wt_952 :)

Nokon som har peiling på korleis eg skal dra opp ledningane, evt. koplingskjema? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser man om det er tåkelys i hovedlykta? det ligger en ledning ner på hver side bak min frontfanger. 2000 modell. trodde det var til tåkelysa, plug and play :)

Gjer det det?? Kor ligg ledningen då? Ligg den rett ned'anfor hovudlykta eller? :)

Dvs. at viss du då har ein ny lysknapp med tåkelys så kjem det straum på ledningen framme?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger oftest ledninger inn til fronlykta, selv om du ikke har tåkelys orginalt.

vet ikke om alle har dette, men er bare å ta av stikket in til en av hovedlyktene, så ser du det.

mener det er en grønn ledning..?

men de grøftelysa du har linket til er ikke å anbefale.. Kina greier som glasset sprekker på etter få timer.

ser jo ikke akkurat orginalt ut og passformen er ikke av den beste heller.

fikk tilsendt nye lykter 2 ganger, men var like dårlige alle, så måtte bare gi opp de greiene der.

kan bli ganske bra med foreksempel Hella micro lykter, og deksler fra Audi a4 el.

er litt arbeid og tilpassing, men ser så mye bedre ut, og så holder de en stund også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no bestilt eit sett, så ser eg kor lenge det held :)

Når det gjeld tilkopling er det eg ser verst på.. trur det kan by på mykje problem.. men får prøve å sjå over systemet å sjå om eg blir klok på det :P Takk for alle svar hittil, fleire tas i mot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk originalbrytar med grøftelysfunksjon i Posten her om dagen, og fant i dag ut korleis eg skal kople grøftelysa.

Trur eg tar sjansen på å skjære hol og sette på desse eBay-lyktene. Gir dei eit forsøk. Nedre grill i framfangar er vel ikkje så vanskelig å få tak i, i tilfelle uhellet skulle være ute uansett.

Eller, kva seier de, mine damer og herrar? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider