engern Skrevet Mai 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2012 Var på verksted for å ta 4-hjulskontroll i dag,men det endte med at ytre ende ledd måtte byttes før jeg kunne ta kontroll. Det sitter KW Typ 2 justerbart senkesett på bilen så han på verkstedet ville gjerne heve bilen litt også. Men jeg sa jeg kunne gjøre det selv. Men han påsto at det var nesten umulig å gjøre selv, da det måtte være 110% nøyaktig høyde rundt ellers kom bilen til og fortsette å slite dekk ujevnt og kunne være farlig ved bremsing. Så han mente det var best å la han gjøre det. Det kom til å ta 4-5 timer, siden alt måtte demonteres først, justeres så settes på igjen. Det skulle jeg få "billig" 5000 kr cirka skulle det koste og heve bilen 1 cm før 4-hjulskontroll. Jeg syns dette høres merkelig ut, da jeg alltid har justert coilovers selv ved og bare jekke opp bilen og tatt av hjul og skrudd til ønsket høyde og satt på hjul og senket ned bilen igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2012 Ja det hørtes merkelig ut, dette justerer du utmerket godt selv. Hva mente han med "alt måtte demonteres først"? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engern Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2012 Han mente at hjul og coilovers måtte tas av bilen. Så justere de og montere de igjen etter at de var skrudd til riktig høyde. Jeg har aldri hørt om noen som har justert på den måten før så jeg syns det virket veldig rart. Men hvis det bitte litt skjevt så gikk det utover hjustilling og sånn ettersom jeg forsto. Så 4-hjulskontroll var bortkastet før han hadde justert bilen riktig rundt det hele. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Mai 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2012 er vel bare sånne jævler somprøver og lure mer penger ut av deg....dummeste jeg har hørt Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2012 Det er jo veldig liten vits i å ta firehjulskontroll først, og så justere høyden etterpå. Justering av høyden forandrer jo hjulvinklene. Så han er nok ikke helt på jordet Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2012 Helt sant som Mondeo skriver, men det forklarer ikke hvorfor han skulle bruke 4-5 timer å justere :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engern Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2012 Det er sant, det er jo å kaste penger ut av vinduet. Men at det tar 5 timer og masse demontering for å heve en bil med justerbart senkesett høres litt rart ut. Det var han som maste om å heve den da jeg leverte den i dag tidlig. Jeg forsto det som at det var litt nødvendig i forhold til kontrollen og heve den, ikke ble det nevnt at det kostet ekstra heller. Så derfor sa jeg at han kunne få heve den 1cm hvis det var bedre. Men etter 7 timer kom jeg tilbake og fikk beskjeden om at alt måtte demonteres først, så justeres, så settes på igjen. Å at det ble vanskelig og gjøre selv. Så det beste var at han gjorde det, så det ble riktig. Da bilen kom til å slite dekk skjevt og være farlig hvis ikke senking var helt nøyaktig på begge sider. Alt i alt så kom det til å koste 4500-6500kr for å heve bilen og ta 4-hjulskontroll,med alle "rabattene" jeg skulle få. Så det blir nok så jeg hever bilen selv og tar 4-hjulskontroll ett annet sted til en MYE lavere pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugrud Skrevet Mai 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2012 Om du ikke får justert høyden heelt likt gjør jo ikke noe bare det ikke blir for mye! 1mm eller 1/2 mm forskjell gjør jo ikke noe om du skal ha 4hjulskontroll etterpå fordi du justerer jo alle hjulvinklene etterpå! :) Siter Audi S4, 1993 mod Ski-doo 600RS, 2008 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet Mai 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 engern: Hvilket verksted brukte du? Høres helt merkelig ut. Du fikser enkelt lik høyde på aksling med et skyvelær. Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.