Gå til innhold

bil på service

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat bilen igjen fra service hos VW, ba dem sjekke girkasse pga girstaken var så rørepinneaktig, samt clutch pga knirkete og litt tung... De fant ingen feil alt så helt fint ut.

Under "Neste Service" har de skrevet følgende:

Fuktig i hjørnesideblinker

Svette ifra ventilpakningen + sim til gir

Ruskant på br.skive foran.

Under til observasjon følgende:

Hull i v. ytre drivaxelmansjett

Noen som kan kommentere disse punktene? Jeg er redd hver gang jeg tar i girspaken fordi jeg tror den vil ryke, men de sier den er helt fin... men episoder som Gou har hatt skremmer meg. Noe jeg kan gjøre/bytte for å "stramme opp" girspaken?

Hele service inkl bremseveskeskift ble på 4044 kr... synest det var litt dyrt, og vurdere å slutte å gå til VW. Hvor pleier dere ta service ?

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mjepson

Fikk akkurat bilen igjen fra service hos VW, ba dem sjekke girkasse pga girstaken var så rørepinneaktig, samt clutch pga knirkete og litt tung... De fant ingen feil alt så helt fint ut.

Under "Neste Service" har de skrevet følgende:

Fuktig i hjørnesideblinker

Svette ifra ventilpakningen + sim til gir

Ruskant på br.skive foran.

Under til observasjon følgende:

Hull i v. ytre drivaxelmansjett

Noen som kan kommentere disse punktene? Jeg er redd hver gang jeg tar i girspaken fordi jeg tror den vil ryke, men de sier den er helt fin... men episoder som Gou har hatt skremmer meg. Noe jeg kan gjøre/bytte for å "stramme opp" girspaken?

Hele service inkl bremseveskeskift ble på 4044 kr... synest det var litt dyrt, og vurdere å slutte å gå til VW. Hvor pleier dere ta service ?

Neste service er vel 10 000km til , og på de "små feilene" (referere te Fukt og Rust/br.skive)!

Så da mener de vel at til neste service så bør det gjøres noe med disse 2 feila (feilene)... små feil blir større feil.. bare snakk om tid :)

angående gear kasse så var det snodigt viss alt stod bra til med den.. (kan henda dei bare har sotte det på som en huske lapp til neste gang)

angående innlevering av bil :

VW verksted er som regel slurvete/dyre! Trikset er og gå til en SERIØSE LOKAL bil mekaninker som tar vare på kundene sine!

Her i området har vi "Ørkje Bil" !

2 brødre som har meget bra peiling.

Billigere og BEDRE !

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider