Gå til innhold

Heve kjøp etter to år?

Ranger emnet

åge andreas

Anbefalte innlegg

hei.jeg har lest i lover å regler opp og ned nå i flere dager men blir ikke klok av dem.så derfor spør jeg her inne.er det noen som har peiling på hvor mye som skal til før man kan kreve å få hevet kjøpe av en bil?jeg betalte 120000 for en audi for 2 år siden å jeg har brukt 110000 på represjoner på den.alt har røket i tur å orden,har skiftet blant annet multireim med strammehjul regreim,diesel rør å filter,alt i forstilling,mellomaksel,dieselpumpe,kamakselinger,å nå er gierkassen gått sund.er dette noe man må regne med på en brukt bil?leste på nett at man må være forsiktig med å trimme disse bilene for di at gierkassen ikke tåler det,gamle eier har nemlig chippet denne fra 150 til 180 hester uten å opplyse om det.håper noen har noe gode svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to år vil du nok ikke ha grunnlag for å heve et kjøp.

Du skriver ikke hvor langt motoren var gått, men om det er en 2.5 V6 så er denne kjent for å ha en del sykdommer, noe som ikke kan lastes selger. Multilink-opphenget er også kjent for å slites vel fort.

Uansett, det er ikke er Audi 50 du har kjøpt, men har postet tråden under det forumet. Flytter tråden din til juridisk ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Vil ikke si at det er alment kjent at 2.5TDI er en drittmotor og multilink ofte må skiftes på hver EU-kontroll. Greit at folk som henger på VACN eller bilformet.no bør kjenne til det, men man kan ikke forvente at mannen i gata gjør det. Så trådstarter bør absolutt ha en sak mot selger.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at det er alment kjent at 2.5TDI er en drittmotor og multilink ofte må skiftes på hver EU-kontroll. Greit at folk som henger på VACN eller bilformet.no bør kjenne til det, men man kan ikke forvente at mannen i gata gjør det. Så trådstarter bør absolutt ha en sak mot selger.

Kvifor har kjøper ein sak mot selger når det ikkje er alment kjent at det er ein del feil på disse bilene? Da kan det godt hende at selger ikkje viste om disse svakheitene.

Og viste han om disse svakheiten, skulle han da advare mot å kjøpe bilen fordi ting kan ryke i framtiden?

Trådstarter har ikkje opplyst kor mykje bilen er køyrt på dei 2 åra. Eg ser at regreim og dieselfilter er skifta. Dette er jo vanlige slitedeler som skal skiftes med jevne mellomrom. Det same gjelder sikkert multireima.

Ellers er det litt slitedeler som har blitt bytta. Ein må rekne med det på ein bruktbil. Nokre er uheldige og får fleire feil enn andre.

Står ingenting om at oljen på girkassen er skifta. Er jo ikkje rart at girkassen ryker da. At bilen er chippa viste vel kjøper. Man må jo rekne med at det blir meir slitasje da. (girkasse/clutch ++)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider