Gå til innhold

Anbefaling av bil

Ranger emnet

ØSteine

Anbefalte innlegg

Bra biller alle de der - men med litt forskjellig plass til personer og last m.v.

A3 og Mondeo gir kanskje litt mere premium følelse enn Volvo V50/S50, men jeg trives veldig godt i V50 også. Passe stor og rimelig komfortabel.

- men du bør nok gi noen flere hint om hvilke behov og ønsker du har for å få gode råd.

Vil du helst ha diesel eller bensin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en audi a4 97 mod i 5 år nå og godt fornøyd med den, denne er bensin, men har ikke noe erfaring med dieselmotor.

Det jeg legger vekt på er at den skal være driftsikker og ha et lavt drivstofforbruk.

Du har tydeligvis kjennskap til v50en, hvordan er det på de forskjellige kmstandene ? er det noe kristiske problemer den er kjent for ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi tolke ditt siste innlegg slik at du helst vurderer diesel?

Mitt kjennskap til V50 er bare noen leiebiler med 1.6 diesel. Synes de går ganske pent.

Nyere VW/Audi. med common-rail diesel 1.6 og 2.0 i Audi går også pent. Eldre 1.9 tdi er solid, men litt mere traktorlyd.

Mondeo blir litt mere stor familiebil i forhold til de andre. God plass og veldig fin på landeveien.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg, eller andre her på forumet hadde valgt - ut fra våre forskjellige behov og ønsker, vil ikke nødvendigvis passe for deg.

Du bør åpne deg litt mere om du skal ha gode råd som er relevante for deg.

--

Alle bilene du har listet opp er bra biler, men vil dekke forskjellige behov m.h.t. transportkapasitet.

Skal du oftest kjøre alene, eller et par med moderat bagasje, kan godt A3 være fin.

Skal du ha med kone og barn + + +, så velger du heller Mondeo stasjonsvogn.

Kjører du langt og mye er diesel bra. Med mest småkjøring er bensin vel så greit.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
skal gjøre innkjøp av en bruktbil men klarer ikke bestemme meg for hvilken, noen anbefalinger å kommer med ?

har 4 biler jeg kunne tenkt meg

Audi a3 2006-2008 mod

Volvo v50 2006-2008

Volvo s40 2006-2008

Ford mondeo 2006-2008

Det var modellskifte på Mondeo i 2007, så ville nok stått over 2006-modellen hvis jeg var deg.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider