Kentommy Skrevet Mai 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2012 Hei. Hiacen min har begynt å ryke svart.. ryker moderat når jeg gasser på litt, og noen ganger kommer det ei støvsky som ikke ligner grisen :p Bilen har jeg kjørt med DTK boks ei stund nå uten at den har støva så mye.. Nooen som vet hva det kan være? Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet Mai 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2012 Hehe rått det da :D ikke det at jeg har noe peiling men er vell typisk dieseltrykk/olja? Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mai 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2012 Turboen din begynner å takke for seg sikkert :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oz_Racing Skrevet Mai 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2012 skift diesel filter og ta ut TDK boks? Siter 02 Toyota hiace kort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2012 Er uforbrent diesel, så er nok ikke turboen :-) Lurer på å ta ut boksen å skifte filteret ja :-) Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2012 Hehe rått det da :D ikke det at jeg har noe peiling men er vell typisk dieseltrykk/olja? Tror den får for mye diesel.. Uforbrent diesel lager svart røyk :p Er tøft ja, men skal vel ikke væra sånn? :p Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oz_Racing Skrevet Mai 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2012 hjerne er vel ikke helt programert,så kan være ubrentdisel. Siter 02 Toyota hiace kort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2012 Ikke at det er mulig, men okei :p haha Er bare for mye.. ryker ikke nå.. Var sikkert bare sot som lå igjen da jeg drog 740'n på henger.. Kjørte med 2 tonn på 5 gir så å si hele tia, så det har sikkert lagt seg sot i eksosen :p Men skifter uansett dieselfilter nå :p Kjørt 70000km på det, så er på tide :P Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oz_Racing Skrevet Mai 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2012 jeg mente att hjerne på bilen er programert med for mye diesel og att luft og turbo trykk ikke er programert etter det,forklarer meg sinnsvakt men :P Siter 02 Toyota hiace kort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2012 Tror den får for mye diesel.. Uforbrent diesel lager svart røyk :p Er tøft ja, men skal vel ikke væra sånn? :p Her tar du feil, uforbrent diesel gir hvit røyk :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2012 En på Funnemark fortalte meg det.. Hva kommer svartrøyken av da? Bare formye forbrent diesel? Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2012 Svartrøyken er sotpartikkler som igjen kommer av for fet drivstoffblanding* som kan skyldes f.eks en tuning boks :) * Kan også komme av tett/defekt diesel partikkelfilter(DPF) eller defekt katalysator :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Må ha fått vrangforestillinger jeg :p Detta veit jeg egentlig :p Sånt så ungomane lika det :p Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg