Gå til innhold

"Ny" bil, rwd, manuell og under 80000kr

Ranger emnet

C0bra

Anbefalte innlegg

Originally posted by Dinglevims

Ser en 190 med styling og en 190 uten :)

Hadde jeg passert den sorte på veien hadde jeg tenkt "Hmm.. Det var en ganske pen 190E" og ikke "WOW! Det var en 2.3 16v! De er bare sååå fete!"

Men det hadde du gjort med en 318is? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Er på jakt etter min første bil:D Er litt "fan" av BMW320i(E36) på grunn av at den er i prisområdet mitt og har de tingene jeg vil ha.. Det jeg vil ha er en bil til under 80000kr som har; bakhjulstrekk, manuell kasse, bensinmotor, så ny som mulig, kjørt under 200000km. Den må også ha litt motor, nytter ikke med 68 føl under panseret! Den må helst være billig å forsikre også.. En 320i 92mod vil koste meg 22000kr i året å forsikre på meg og 11000kr på foreldrene mine, dette syntes jeg er sinnsykt mye og er en av grunnene til at jeg ser på andre biler enn 320i..

Noen som har forslag til meg om hva annet som er der ute?

Kjøp deg en E36 318is,140hk, kun 10 gamp mindre men lettere motor og derfor kun 0,1 sek. treigere orginalt fra 0-100. Bruker også mindre bensin enn en 320. Forsikringen også vesentlig rimeligere, betaler 9000 for full kasko hos gjensidige nor med 16000km i kjørelengde, er 20 år og har 40%.(Har noe livsforsikring der som gjorde bilforsikringen rimeligere,men den koster kun 25kr i mnd. eller så!) Og på foreldrene dine blir det jo enda rimeligere. Du bør riktignok vite at 318is stortsett kun finnes i 2 dørs coupe, men coupe'en er jo også mye finere og se til. Men du bør kanskje bruke en 10-15k til hvis du skal finne ett fint eksemplar.

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jakt etter min første bil:D Er litt "fan" av BMW320i(E36) på grunn av at den er i prisområdet mitt og har de tingene jeg vil ha.. Det jeg vil ha er en bil til under 80000kr som har; bakhjulstrekk, manuell kasse, bensinmotor, så ny som mulig, kjørt under 200000km. Den må også ha litt motor, nytter ikke med 68 føl under panseret! Den må helst være billig å forsikre også.. En 320i 92mod vil koste meg 22000kr i året å forsikre på meg og 11000kr på foreldrene mine, dette syntes jeg er sinnsykt mye og er en av grunnene til at jeg ser på andre biler enn 320i..

Noen som har forslag til meg om hva annet som er der ute?

e34 525i/520i 24v!! uten tvil...

-bakhjulsdrift

-grei forsikring

-komfortabel

-driftsikker og solid

-god motor

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jarli

e34 525i/520i 24v!! uten tvil...

-bakhjulsdrift

-grei forsikring

-komfortabel

-driftsikker og solid

-god motor

Jau, hadde glemt av den.. Er jo en grei bil det også! Er nok litt mer komfertabel enn 320.. Sånn ca hvor mye ligger forsikring på?

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KennethA

Hva med en 1991 mod Volvo 940 lavtrykksturbo.. masse potensiale og pen bil.

Kjøre traktor?! hehe, kan se på den.. Takk for forslag og fortsett å komme med flere da folkens!

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, hadde glemt av den.. Er jo en grei bil det også! Er nok litt mer komfertabel enn 320.. Sånn ca hvor mye ligger forsikring på?

Vet ikke hva forsikringen er...men den er ikke så veldig høy sammenlignet med 3serie

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å bryte inn og lage masse kvalm her men...

nå begynner jeg å bli møkk lei av alle disse 'hvilken bil til 100 000?', 'åssen bil til 70 000?', 'hvordan bil til 74 395,50-?', 'bil til 50 000?'-trådene..

tror det er diskutert, om ikke snart, SAMTLIGE prisklasser - ihvertfall fra 10 000 opp til 120 000.

Tror det er lov å søke, og finner du ikke den tråden om akkurat den slumpen du har å bruke på bil, så går det jo an å se hvor lista ligger... på de andre. det går jo også an å spørre på de spesifikke forumene hvis det er noe du er spesielt interessert i..

PS: ikke personlig ment til forfatteren av denne tråden, mener disse trådene generelt.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KennethA

Hva med en 1991 mod Volvo 940 lavtrykksturbo.. masse potensiale og pen bil.

Kom ikke lavtrykksturbo før 95 da?

Men uansett omtrent samme motor.

s13 har du sikkert tenkt på alledrede? får fine utgaver for 80k:cool:

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider