Gå til innhold

Kjøp av brukt Audi A4

Ranger emnet


Lovegame

Anbefalte innlegg

det var vel for turbo + arbeid og møller er jo stort sett ikke billigst heller. Selve turboen ligger vel på rundt 8 tipper jeg, uten egentlig å ha snøring:P går jo fint an å bytte selv. Og med et kjapt søk på ebay.com fant man turbo til 1.9 for ca 600$ + porto og evt mva = ca 5000,- aner ikke noe am kvaliteten på denne, står stemplet "garrett" på den på bildene så kvaliteten burde jo være bra.

 

hvor lange en turbo lever er jeg sannelig heller ikke sikker på:P men har inntykk av at det varierer stort mellom forskjellige biler/motorer og også en del på like biler/motorer. Men bilen du ser på var vel passert 400k? og hvis den fortsatt går på orginal turbo så kan jeg ikke tenke meg at den har alt for lenge igjen.

 

(merker jeg uttaler meg om ting jeg egentlig ikke har så stor greie på her nå:P men prøver nå og hjelpe så godt jeg kan;) får håpe det kommer noen som kan si noe mer sikkert, evt bekrefte det jeg har skrevet)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

18 000 for turboen var ink arbeidet husker ikke papiret i hodet nå men jeg tok ut kvitteringen på utført arbeid før jeg kjøpte bilen og ja det var på MØLLER men det var ikke jeg som hadde betalt for det så det er greit :)

men kan godkjenne det var rundt 8-9 tusen for turboen ja.

syk pengesum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En turbo's levetid avhenger veldig av hvordan man kjører. Det vil altså si at hvis man kjører bilen hardt, så la den stå en stund på tomgang før du stopper motoren. Det som skjer da er at turboen får tid til å kjøle seg ned ( er en grunn til at det finnes turbotimer).

Har en følelse av at en turbo på dieselbiler har lengere levetid enn på bensinbiler, uten helt å vite hvorfor.

 

Det du kan gjøre er å demontere turboslangen og kjenne om det er aksialbevegelse i akslingen. Det skal det IKKE være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en kjøretur, er du fornøyd ta bilen,

Om du begynner å tenke på tekniske/mekaniske problemer, så ta deg en tur på Naf å dermed få deg en Full tilstands rapport på bilen,

biler fra 20-30000kr kan man aldri stole på man skal slippe utgifter i nærmeste framtid, om du bekymrer deg for turbo, gå inn å få en vakum og trykk test på turboen, samt skjekk av Eksos og luft "hjulet", ellers kan du ta en VAC-COM (diagnose)test på bilen, dette utstyret har møller og koster deg en 500 lapp, da kobler de data til hjernen, og de finner de ut av det meste elektriske anlegget.

*07 Skoda Octavia RS

*99 Audi A4 B5 1.8T (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Får bilen til neste uke. Er byttet en del slitedeler ++, bremser, servo, regreim, frontrute osv. Får også ekstra turbo med på kjøpet, samt selger ville være behjelpelig med bytte av denne.

 

Synes ikke dette høres så ille ut for en bil til 20k. Eneste jeg ikke liker er at den har rullet 400k. :P

 

Noen som vet/har lister til dørene? Listene på bakdørene har løsnet, og trenger nye. Finner ikke disse noen steder :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen har rullet 400k km trenger da ikke være noe negativt så lenge den er godt vedlikeholdt.

Det værste er kansje at lakken kan være dårlig.

 

Min B5 har rullet 320k, men må jevnlig bytte slitedeler nå og da, men så kjører jeg alt for mange titusner av kilometer i året :p

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen har rullet 400k km trenger da ikke være noe negativt så lenge den er godt vedlikeholdt.

Det værste er kansje at lakken kan være dårlig.

 

Min B5 har rullet 320k, men må jevnlig bytte slitedeler nå og da, men så kjører jeg alt for mange titusner av kilometer i året :p

 

Lakken er ikke så ille egentlig, litt slitt selvfølgelig, men ikke noe spesielt. Litt rust ved vinduet på bakdøra, men er pusset bort og lakkert over tidligere. Noe steinsprang men bilen ser i det hele tatt ganske bra ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Og da har jeg hatt bilen i en ukes tid, og herregud. Den er rett og slett deilig å kjøre. Noe annet enn amerikansk skrap ja! :D

 

Har dog to spørsmål:

 

Hvor får jeg tak i nedre dørlister? Slike som klipses på. Eneste jeg har funnet var noen til 1000kr stk, og det skjer ikke.

Har en DTK (Diesel tuning kit) til bilen, er dette bra eller dårlig? Er fra biltuning.no. Om jeg bruker det, må jeg oppgi ekstra hestekrefter til biltilsynet ellerno slikt lurt? Koster det penger om jeg gjør dette?

 

Takker for alle svar til nå i tråden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår