Gå til innhold

Montere uoriginal bilstereo i Audi A6 - hjelp til tilkobling

Ranger emnet

bjorn-1

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg trenger eksperthjelp.

Min originale bilradio Audi Chorus (radio og kassettspiller) er istykker og må skiftes ut.

Jeg skal montere Pioneer DEH-1300MP radio med cd-spiller: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=748650#extra

Audi-radioen har 4 store plugger på baksiden, mens den nye radioen kun har 2 plugger, se bilder. Jeg tror jeg trenger overganger av en eller annen type fra 4 til 2 firkantplugger, kan dere hjelpe meg å finne ut av dette? I tiillegg er antennepluggen ulik på den nye, her er det hull å stikke antenneledninga inn i, mens på Audiradioen var det en tapp ut. Jeg trenger overganger/adapter her og? Er det noe på denne linken som kan brukes: ? http://www.elutstyr.no/index.php?cPath=149_213_359_540&osCsid=2mtd63rnh6u2ls607f21i1n1t2

Den nye stereoen har runde plugger for høyttalere, skal disse tilkobles? evt. hvordan? Det er ikke runde plugger i Audi-radioen.

Audi A6 1,9 Tdi Avant 2000-modell.

Original Audi-radio:

[ATTACH]30285[/ATTACH]

[ATTACH]30286[/ATTACH]

Pluggene i bilen:

[ATTACH]30287[/ATTACH]

Den nye stereoen:

[ATTACH]30288[/ATTACH]

Pluggene til nye stereoen som fulgte med:

[ATTACH]30289[/ATTACH]

post-70251-13804854129775_thumb.jpg

post-70251-13804854129904_thumb.jpg

post-70251-13804854129953_thumb.jpg

post-70251-1380485413_thumb.jpg

post-70251-13804854130096_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Om du vil ha delene på dagen, evt dagen etter kan du dra ned på en bilstereo butikk og få de til å bestille overgang. Bil xtra vet jeg klarer å fikse en overgang.

Og et sett med disse trenger du, siden den nye spilleren er smalere enn originale Audi spilleren:

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_213_359_541&products_id=1501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din nye spiller trenger bare de brune og svarte isopluggene for å våkne til liv (mulig du må ha canbus-tenningspluss). Men hvis du har orginalforsterker i bilen din, så trenger du litt div overganger. Så litt mere info her, så kan vi hjelpe deg. Har du feks multifunksjonsratt?

Mener du den brune og de 2 svarte som stikker ut av konsollen? Hvordan får jeg disse 3 koblet inn på de to nye på den nye spilleren? Hva er den røde pluggen i bilen til?

Har ikke multifunksjonsratt, bilen er nok den simpleste utgaven :)

Har ikke originalforsterker, radioen inneholder alt av forsterkergreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare EN sort og EN brun som passer i pluggen du viser på nederste bilde, så du har ikke så mye valg ;)

Plugga i de 2 pluggan som passa....funka ikke........helt til jeg slo på tenninga, da funka alt..........hehe e d mulig?? :klovn: :spin

Nån tips til hvor jeg får tak i overgangsplugg til antenna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...