opelduude Skrevet Mai 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2012 Tenkte ikke i det heletatt på diffen når jeg skrev lengre opp her. Hvis det blir for lite olje i diffen så vil den skjære seg Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Mai 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2012 Nei oljen er ikke motorolje. Diffen har egen olje det samme har gearkassa på di fleste biler. For å måle oljenivået på diff må du skru ut en plugg mitt på diffen og kjenne med en finger at det er olje opp til hullet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rexcharm Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2012 Så dte finnes ikke noen mulighet til å måle oljenivået i en diff, bortsett fra å åpne diffen og se? Jeg kan lite teknisk om biler. Men dette forumet er fantastisk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rexcharm Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2012 Jepp. Stemmer. er det sånn at endel misbruker ordet "kardang" og bruker det istedet for diffen? Husker det var en lekkasje der, en dårlig pakning og bla bla i 2009. Lekkasje ved en simmering osv også. Husker at dette hullet ble skrudd opp, da jeg sto under bukken sammen med en mekaniker og prøvde etter beste evne å forstå og lot som jeg forsto alle uttrykkene hans.. Men, jeg lærer mye, iallefall teoretisk, av å få svar på dette forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mai 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2012 Du må nok skifte simmerring og evt pakning for å få det tett igjen, sikkert samme prosedyre som i 2009. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rexcharm Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Vedr denne oljelekkasjen, så snakket jeg med en annen nabo om det. Han mente dette med diffen/kardang han også, men han påpekte at jeg startet bilen så "hardt" og at det var grunnen. Jeg påpekte at på Spideren så kan jeg ikke starte bare med å holde clutchen inne. Jeg må trykke litt på gasspedalen også. Spesielt når bilen har stått en stund. Hvis ikke får jeg ikke start. Dette er en bil med manuell chock osv. Men kan det i det hele tatt stemme at rusing av bilen medfører at pakninger ved diffen og simmerring osv. kan ryke? Jeg kan ikke skru , men jeg synes det høres ulogisk ut, ettersom jeg tenker at disse kreftene blir fordelt når clutchen slippes og hjulene skal begynne å rulle..(?) Og, IKKE når bilen står stille eller på tomgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Det han naboen din sier er bare tull, lekasjen er kommet pga. simringen er gammel og morken. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mai 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Det er bare fjas og fanteri! Sålenge du ikke tar en burnout hver eneste gang du kjører hjemmefra. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.