Gå til innhold

Hvor mye for en orginal 190 evo1???


Lord Gryphon

Anbefalte innlegg

var det ikke litt mye tull med den ene evolution 1 som er bilde av lengre oppe? en kamerat ringte på den og fikk mange rare svar. bilen var en 91modell mens evolution 1 bare ble laget i 89 (eller var det omvendt), mens rammenummeret var fra en 83modell. Bilen var bare registret som en 2.5 16v, ikke noen evolution. for at den skulle være helt "lovlig" så måtte visst noe i reserve hjulsbrønnen også sveises over fra en annen bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var vel ikke noe tull med den! men bilen er en orginal evo 1, men som med mange andre importerte biler så tidlig så byttet de plata der chassinr osv står! så dette er lovlig ombygd!

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det var en ting de sa de ikke hadde sveist over for at det skulle være lovlig. var litt rart at de kunne si bilen var en 91 modell når bare evolution ble laget i 89. Men ett av hovedproblemene ligger vel i atbilen bare stod som en 2.5 16v i vognkortet og da får man vel bare igjen penger for en 2.5 16v ikke en evolution

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en orginal EVO 1 bil med kun innstemplet nytt chassienr i torpedoveggen, ellers var det ikke byttet over så mye som en eneste skrue fra noen annen bil. Og om det mangler evolution i vognkortet spiller vel ingen stor rolle om man absolutt skal ha en slik bil, dessuten var prisen der etter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange "smutthull" i regelverket som gjorde det mulig å få inn spesielt dyre og flotte modeller og så bruke litt av delene + identiteten til en sliten feks 190 (uten "E") som en hadde stående hjemme. Dette var fullt lovlig, og i mange tilfeller så ble regelverket tolket så forskjellig - slik at ikke alle behøvde å bruke noe som helst fra den gamle norske bilen. Hadde man i tillegg til dette gode bekjentskaper i de kretsene som styrte med behandling av søknader, gled slike karosseri-bytter ofte glatt igjennom.

Jeg hadde en kamerat som gjorde seg RIK på å kjøpe utrangerte gamle Volvo ambulancer, og så LOVLIG å bruke identiteten på flotte Volvo 960 med alt tenkelig utstyr som han kjøpte i Belgia. For at dette skulle gå, brukte han deler av høyre innerskjerm og sveiset over fra ambulancene til 960'en. Så dro han til biltilsynet som hamret inn nytt ch.nr og vips så var bilen steget x antall tusen i verdi.

Mange av de få Lotus Omegaene som går i Norge er "drosjekjørte Omega 1.8" som har blitt bygget om på denne måten.

 

At denne bilen er f.g reg 91 kan kanskje "bare" være at det er en bil som har stått i utstilling hos en forhandler et års tid. Ex fra des 89 til jan 91. - Eller at den har vært demobil på prøveskilter ett års tid.

I Narvik var det en eldre dame som drev British Leyland-butikk, hun kjørte rundt i en Austin Maxi fra 1972 på prøveskilter helt til hun døde i 1998. Da ble bilen solgt, og ble førstegangsregistrert som 1998 modell... Tro om det er rekord?

 

Ikke at en skal være blåøyd, men det trenger ikke være noe fanteri selv om historiene til bilene kan være "lange".

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hehe

 

Denne Evo I bilen dere snakker om har jeg eid :)

 

 

Morsom bil, men den kostet meg 9 mnd uten førerkortet!!!

For tiden står den til salgs. En i Telemark som selge den. ca 160000 kr!

 

-Bjørnar

2007 Audi A3 S-Line 2.0TDI 170hk Quattro

1993 BMW M5 - Banebil

2003 BMW 320 DA M-TECH II

1997 Audi A4 TurboQuattro TS-Racing

1991 Mercedes 190E 2.5-16 Evolution I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med han, var en fullstendig original EVO1 ja, kun byttet chassinr for å slippe noen importavgifter..

Sto to chassinr i vognkortet sa han.

Skulle selge fordi at han skulle til Tyskland og hente seg en original EVO2!!:D

Denne fyren liker jeg:D

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Originally posted by Wishmaster

denne EVOen som det er snakk om.. er den til salgsennå? eller er det en eier som har funnet ut at han skal ha den nå? den var i mine hender en stund, før HRC her på forumet kjøpte den :)

 

I dine hender? Det var vel en kamerat av faren din som hadde fått en sykdom slik at han ikke hadde bruk for bil lenger.

 

Jeg var den tredje eieren på bilen her i landet ihvertfall. Jeg solgte den fordi den var alt for stiv og ukomfortabel til daglig bruk, ble jævlig sliten av å kjøre den. Men det var en fet bil, som hadde vært veldig morsom å hatt som "søndagsbil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HRC

 

I dine hender? Det var vel en kamerat av faren din som hadde fått en sykdom slik at han ikke hadde bruk for bil lenger.

 

Jeg var den tredje eieren på bilen her i landet ihvertfall. Jeg solgte den fordi den var alt for stiv og ukomfortabel til daglig bruk, ble jævlig sliten av å kjøre den. Men det var en fet bil, som hadde vært veldig morsom å hatt som "søndagsbil".

ja, d stemmer. men du skjønner hva jeg mener. har du noe nytt prosjekt på gang da HRC?? :D

- 2002 Toyota Celica T-sport

- 1993 Mercedes 190E

x 2002 "Lotus" Speedster

x 1999 Nissan 200sx Z-edition

x 2000 Toyota Celica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Godt å se at du endelig har kommet deg på forumet Tor Anton.

 

Enig med HRC her. (Jeg som kjøpte bilen av HRC). Bilen var så hard og stiv at den var helt ubrukelig. Møtte tilfeldigvis på nåværende eier i sommer, og det viste seg at det var noe galt med de hydrauliske demperene på bilen. Dette hadde han ordnet, og nå var visst bilen "normal" igjen.

2007 Audi A3 S-Line 2.0TDI 170hk Quattro

1993 BMW M5 - Banebil

2003 BMW 320 DA M-TECH II

1997 Audi A4 TurboQuattro TS-Racing

1991 Mercedes 190E 2.5-16 Evolution I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår