Gå til innhold

Justere opp en Ford 2.5 Turbodiesel

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å justere opp dieseltrykket på disse?

 

Skal hjelpe en kompis med å "tune" en slik en og mener jeg ha lest en plass at dersom man justerer Dieselpumpen for mye opp kommer den i nødmodus??

 

Blir å sette på en Intercooler nå først å så blir det vell justert litt turbotrykk også i samme slengen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru opp diesel og turbo. min gikk aldri i noe nødmodus. har disse motorene den elektronikken da?. min gikk hvertfall heftig bra når jeg hadde justert den opp. måtte kjøre noen mil før den fikk blåst litt ut av seg.men etter det så gikk den!. ikke missforstå meg:P. men når jeg sier at den gikk heftig godt så kan man sammenligne det med nye 110hk dieselbiler varebiler:P. og det er ikke verst for en så gammel og stygg bil:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, va å testet den i dag og den gikk bedre med intercooler og oppjustert turbo.. havnet på ca 1.4-1.5bar... men dieselpumpen er elektrisk så har ikke rørt den noe enda.. kommer nok til å fjerne cat. å litt eksos å få sveiset en sperre når tida strekker til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, va å testet den i dag og den gikk bedre med intercooler og oppjustert turbo.. havnet på ca 1.4-1.5bar... men dieselpumpen er elektrisk så har ikke rørt den noe enda.. kommer nok til å fjerne cat. å litt eksos å få sveiset en sperre når tida strekker til... :)

 

så du har ikke skrue du kan stille på?. hmm. det hadde jeg:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår