Einar Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 Hadde ut pluggene på forden for å justere pluggåpning og en liten analyse.... 2 av pluggene hadde ett hvitt kornete belegg, men ikke på senterelektroden. den ene av disse hadde en slitt ytterelektrode. Resten av pluggene hadde fin farge, litt mørk rundt og beige i midten, tilnærmet normalt. Alle hadde ca 1 mm åpning, og ble justert til 0,6 mm Motoren er en Ford 2.3 V6(yyp), det var sylinder 1 og 5 som så rare ut. Motoren kjøres på 95 oktan med blyerstatning og det kan være noen trange innsugsventiler, lenge siden justering. Noen tips? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 Min tanke er overoppheting grunnet for tidlig tenning, for varme plugger eller for mager blanding. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Overopphetede plugger pga mager blanding, tidlig tenning eller for varme plugger. En v6 motor med en registerforgasser, ¨Ford Duraspark"/Bosch TSZ-i fordelertenningsanslegg og orginale motorcraft tennplugger. Det er de to sylindrene med lengst veg på Høyre side, ikke samme resultat på Venstre side som er likt, og den midterste sylindreren på høyre side var lik de andre, så da tror jeg forgasseren er ok. Så da gjenstår innsugspakning da? Tenningstidspunktet er korrekte 6*(3*lavere enn for 97) og ingen tenningsbank finnes. Det skal sies at motoren fik en solid omgang med vannflaska ca 10 mil før jeg hadde ut pluggene, for å fjerne sot. Har mistenkt at den ikke har gått skikkelig på alle seks pga vibrasjon og litt dårlig motorcraft, samt litt dårlig sekserlyd. Etter en justering av elektrodeåpning og omgangen med vannflaska(og ett oljeskift etterpå) var det mye bedre.... Får ta meg en runde med bladsøkeren. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet Mai 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2012 Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2012 Kunne se ut som "ash deposits". skal jo sies at pluggene har gått nesten 30.000 km og kun trengte en justering av pluggåpning. Får prøve å justere ventilklaringene og sjekke dem igjen. Takk for svar gutter, leita etter en slik oversikt uten hell(nå fant jeg med en gang).... God Jul :-) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.