Gå til innhold

Hjelp. ang feilkoder og bil som oppfører seg som en Traktor.

Ranger emnet


kansel

Anbefalte innlegg

Hei. jeg hadde så mye som 7 feilkoder da jeg startet diagnose. men jeg har byttet toppdekselpakkning og styrt mye med bilen. hadde bl.a bankesensor osv som kom opp som feil. men da jeg sletta dette, så kom det ikke tilbake igjen. jeg har som sagt byttet pakninger, plugger og en hel del. så sitter igjen med to feilkoder nå. kopierer log fra avlesern :

 

OP-COM - KW82 Communication Window> 1995|Omega-B|Engine|X 25 XE

 

KW82 protocol initialized.

 

ECU ID= HH,90492382,0261203588,1267358989,03,

 

 

 

Total number of fault codes: 2

 

00069 - Intake Air Temperature Voltage Low

Present

 

00081 - Injector Valve 1 Voltage Low

Present

 

Som sagt, bilen bruker ifølge computer 80.0 bare på tomgang (8L) og den går ujevnt. det jeg vet kan være ett problem her, det er den store svarte skruen som ligger bak på den man fester bensintilførsel på. vet en har vært å skrudd på denne. men tenker folk her inne sikkert har mye mer vett på dette enn meg. noen sier det kan være Maf'en som er grunn til feilkode 69. men den koster jo en hel del. så om noen her har ideer om hva jeg kan gjøre her. evnt en liten punktsjekk. så tar jeg mer en gjerne imot det :) evnt om man trenger å gjøre noe annet for å få mer info utav dette. jeg har en op-com leser som jeg egentlig ikke har satt meg for mye inn i da heller. alt jeg vet er at jeg har lagt altfor mye tid og penger i dette. og at jeg svært gjerne vil få bilen i orden :)

 

forresten, regner med de fleste klarte å lese det utfra loggen på feilkodene. men er i alle fall en opel omega 2.5 v6 X25XE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første store spørsmål blir vel. hvor er Intake Air Temperature saken? fant en kontakt som man kunne kjøpe da jeg googla det. men står den på MAF'en? såvidt jeg kunne skjønne av den andre koden. så er det plugg nr 1 som det er noe galt med. eller evnt plughette nr 1 osv osv. må vel bare pønske litt her på hva jeg kan gjøre der. evnt mulighet å feilsøke der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ok har byttet den lufteslangen som går mellom MAf og filterboks. har også byttet følern. har fortsatt samme feilen om low voltage der. samt på valve 1

 

spørsmålet er om dette har en felles sak som gir strøm til disse? evnt fra hvor? siden alt da ser ut til å fungere, men derimot lav spenning? noen som har kjennskap til dette. evnt vet hva man kan prøve på? håper på tips, da jeg nå er clueless o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inntaks målerenen står før MAF, kan lønne seg å rengjøre luftspjeldhuset, tomgangshuset, oljedamp slangene og oljedamp nåla. Har ofte sett en sammenheng med disse feilmeldinger med camføleren og bankesensor(Benytt KUN orginaler hær)

Pluggkassa som er på toppen har en tendens å ryke etter de begynner å bli gamle så sjekk den, evu rengjør korisjon ol. eller bytt til ny.

HTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk feil på bankesensor da jeg hadde sprekk i toppdekselpakkninga. så det lak inn olje til pluggene. og ja, flere sier at det gjerne går plugghetter eller coilrekke der, da det kokes i olje. har renset det meste (hadde av den man kobler de to store luftslange i front på innsuget. og div andre ting og renset der. driver nå å renser alt av kontakter i motorn. for å se om dette kan hjelpe. men, feilkodene i bankesenor osv er borte. får kun de to som sier low voltage nå. og siden alt er renset og det enda er samme feil. så vil jeg kanskje tro det er noe med coilene? kan man evnt ta kontakt nr1 og bytte med kontakt nr3 for å se om feilkoden endrer seg? av de gule kontaktene som settes på manifold? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ok nå trenger jeg big time hjelp her.. tok opp det meste og renset osv. sjekka plugger og kontakter osv osv. nå har jeg skrudd sammen bilen igjen. og den smeller for det første (kan være noe jeg ikke har fått på plass ellerno) men, det verste er at bilen ikke skrur av tenninga. når jeg starter bilen. så står den bensinforbruks-saken i displayet. uansett hva jeg gjør, så står det 0.0

og når jeg skrur av tenninga, så forsvinner det ikke? noen som har vært borti dette problemet. og evnt kan fortelle meg hva jeg har klart å gjøre så dette skjedde? :p har som sagt hatt av de gule kontaktene til drivstoffsdysene. for å se at de virket. hadde da også av en del andre kontakter for å se om det fantes no eir i disse. men alt er satt på plass igjen. så anyone? o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår