Opelastra1996 Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 (endret) Hei! Har liggende et nytt weberkit 32/36 med innsug - som jeg lurte på å teste i båten - i stedet for 2 gml slitte Solex forgassere. Målet er å få en lettere kaldstart, gjevnere gange og kanskje noe lavere forbruk. Solexene har ikke choke, er vanskelig å syncronisere når de er slitt og bruker mye bensin. Ser ut som om det meste skal passe - men jeg spent på om effekt og funksjon vil forandre seg. Har noen prøvd noe lignende i båt eller bil? Hvordan virker elektrisk choke på en weber? Trenger choke kun 12v strøm - ingen følere eller annet for å virke? På innsug er et ekstra hull på innsugsrør 1 - som står åpent, lurer på om dette kan være vakumtilkopling for bil - kan dette hullet bare blokkes? Endret Mai 6, 2012 av Megane1996 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 Er vel en 32/36 DGEV du har? Har brukt 32/36 DGV i bil - med hell :) Denne har manuell choke, et system som aldri feiler slik som vann/elektrisk choke kan gjøre. Den elektriske choken kan du med fordel kople bort da motoren ikke vil ha problemer med å starte uten choke, noen pump på gassen først og den fyrer momentant (BTDT). Hullet i innsuget er vakuumuttak til f.eks. bremsekraftforsterker og dette kan du plugge igjen. Er normalt NPT-gjenger. Husk at gasseren må dyses til DIN motor :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelastra1996 Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 Høres lovende ut. Skal sjekke hvilke dyser som står i. Skal det være noe nummer på selve dysene - som skal stemme med den tabellen du har lagt ved? Hvor er det enkelt å få tak i dysesett om det ikke stemmer? Jeg har en 2,3 Volvo Penta motor som heter AQ 250 tror jeg - 1992 mod. Takk for svar:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 Alle dysene har et innstemplet nummer, og ja, det skal stemme overens med det nummeret i tabellen. Hvilke dyser som er hva kan du se under:Hoveddysene, sitter i bunn av flottørkammeret, en dyse til hvert løp/port. 150 / 155 trenger du.Luftdysene, de ser ut som korte små skruer som sitter over emulsjonsrørene. Du skal ha 160 / 185.Emulsjonsrør, F6-rør skal du ha.Lavfartsdysene (en på hver side av gasseren). Kun den på hovedløpet har CO-justeringsskrue. Du skal ha 55 på hovedløpet og 50 på det andre. Skal du kjøpe dyser så anbefaler jeg ALFA1750 på ebay. Billig og god service. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 Sprengskisse. Hva hver del er finner du HER19 er hoveddysene, 89 er emulsjonsrør, 94 er luftkorreksjonsdyser, 33 og 33a er lavfartsdyser, 14 er nålventil (flottørventil), 58 er blandeskruen (justeringsskrue for CO). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelastra1996 Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 (endret) Imponerende detaljrikt svar! Hva hadde konsekvensen vært om jeg hadde startet med de dysene som sto i? Her er hva jeg hadde i min - når jeg åpnet: Hoveddysene, sitter i bunn av flottørkammeret, en dyse til hvert løp/port. 150 / 155 trenger du. (Jeg har 140 i begge) (Her mangler jeg 150 / 155) Luftdysene, de ser ut som korte små skruer som sitter over emulsjonsrørene. Du skal ha 160 / 185 (Jeg har 160/170) (Her mangler jeg en på 185) Emulsjonsrør, F6-rør skal du ha.(F 50 hadde jeg) (Her mangler jeg 2 x F6 rør) Lavfartsdysene (en på hver side av gasseren). Kun den på hovedløpet har CO-justeringsskrue. Du skal ha 55(60 har jeg) på hovedløpet og 50(70har eg) på det andre. (Her mangler jeg 55/50) Nåleventil slet jeg med å lese - er denne like viktig? Bestilte nå nye dyser via http://www.weberjets.com - her var lettere å velge størrelser. Mvh Arild Endret Mai 6, 2012 av Megane1996 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.