Gå til innhold

Hvor mange HP?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor mange hk det blir, men økonomisk sett så går det fint med 600-gasser på en 350.

Pr. regnestykke skal den da klare å gi nok luft opp til 6.000 rpm på den motoren.

 

Kjører selv med Edelbrock #1405 (600 cfm, square-flange, manual choke), og motoren yter ca 300 hk. Går fint.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit det er null å niks annet å spare på Pontiac enn vekt. Viss du har rochester forgasser ville jeg aldr byttet. De er veldig bra, lite første steg for bra økonomi og stort andre steg når du trenger det.

Aldri kjøp holley gasser med mindre du skal ha seriøst med hk. Får veldig bra respons ut av den (dobbeltpumpern). men får også 2liter på mila med snill kjøring.

 

Kjører selv med Holley750 dobbelt pumper og Torquer II innsug (singel plan), bar innsug for å få mye hk, men krever stor motor for å ha noe bunndrag.

 

Ville gått for annen kam i stedet. har kjørt Pontiac 400cid med Comp Cams Dual energy 285H. Er en veldig bra mill trim kam. Er forskjellig løft på innsug og eksos noe som innebærer at du vill beholde dreimomentet i bånn og samtidig få mer hk på topp. Fikk 400 maskin min som ellers var orginal (69mod) til å spinne løs i andre gir med 275 breie dekk bak og 2.41:1 i utveksling bak. Dvs 2000 omdreininger i 3 gir i 100km/t

 

Vill vell kunne opnå 20hk, viss orginal innsuget er av lav dårlig type. Forgasser er selfølgelig avhengig av hva som står der fra før. Er det et toports innsug du har er det mye å hente på å bytte

 

Lykke til da, morsomt å trimme ;)

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp kammen har veldig mye å si.Få vekk smogkammen hvis det er en nyere motor du har (Etter72 omtrent).Kjøp enten en orginal 70 modell kam eller en mild trimkam.Med feks en orginal 1980 modell motor får du neppe mer enn 200 hk selv med 4-port og dobbelt eksos.Orginalinnsugene er foresten utmerket for bensinforbruket.Med 70 modell kam ca 250 hk og ca 300 med en grei trimkam, headers osv.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Veit det er null å niks annet å spare på Pontiac enn vekt. Viss du har rochester forgasser ville jeg aldr byttet. De er veldig bra, lite første steg for bra økonomi og stort andre steg når du trenger det.

Aldri kjøp holley gasser med mindre du skal ha seriøst med hk. Får veldig bra respons ut av den (dobbeltpumpern). men får også 2liter på mila med snill kjøring.

 

Kjører selv med Holley750 dobbelt pumper og Torquer II innsug (singel plan), bar innsug for å få mye hk, men krever stor motor for å ha noe bunndrag.

 

Ville gått for annen kam i stedet. har kjørt Pontiac 400cid med Comp Cams Dual energy 285H. Er en veldig bra mill trim kam. Er forskjellig løft på innsug og eksos noe som innebærer at du vill beholde dreimomentet i bånn og samtidig få mer hk på topp. Fikk 400 maskin min som ellers var orginal (69mod) til å spinne løs i andre gir med 275 breie dekk bak og 2.41:1 i utveksling bak. Dvs 2000 omdreininger i 3 gir i 100km/t

 

Vill vell kunne opnå 20hk, viss orginal innsuget er av lav dårlig type. Forgasser er selfølgelig avhengig av hva som står der fra før. Er det et toports innsug du har er det mye å hente på å bytte

 

Lykke til da, morsomt å trimme ;)

 

Steike !.....det er jo verre utveksling enn meg......(3.08:1)

hehe....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

 

Steike !.....det er jo verre utveksling enn meg......(3.08:1)

hehe....

 

Har bestilt 79 Trans AM bakaksel med skivebremser, mener det 3,23:1 på den.

 

Har du råd så er rullecam helt konge da. Har det i Pontiacen, er snill som et lam på tomgang (750omdr) med 0,550 i løft.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene!

 

Motoren er en -76 olds 350 med to-ports forgasser og 140hp orginalt, utveksling husker jeg ikke akkurat men den er laangt nede på 2tallet vet jeg. Ingen børne maskin akkurat.

Så det er vel litt å hente på å bytte gasser.

Hvor mye hvor mye koster en moderat trim kam, 1000-1500kr eller nosånt?

På et verksted, hvor mye kommer en kambytte jobb på med deler og arb?

'93 Mercedes 300TDT min sin!

'96 Audi A6 Avant 2,5TDI konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt til å trimme bil, men skrur ikke sjøl? Du må jaggu ha god råd!

Hvor mye det koster på et verksted avhenger veldig på timesprisen.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamen i 400makinen jeg hadde røk på veien fra Halden til Oslo. Stoppet i Moss(CI-service) og spurte hva de skulle ha for å bytte kam for meg. 7000kr var det. Så fikk falken til å slepe den hjem for 1500kr, å gjorde jobben selv.

 

Kam pris er avhengig av merke. Comp cams er ganske dyrt, kjøpte det selv å måtte betale 3000kr på Sverre Kahr med nytt register. Andre merker er betraktelig billigere. Har ganske billige kamer på Sarpsborg motor. Be om å få en med forskjellig innsug og eksos løft (lik dual energy kamene til Comps cams).

 

Viss du er inntresert er det store muligheter for at jeg kan skaffe et brukt alu innsug til deg. Samt gasser. Tror jeg kan skaffe både holley rochester og Carter. Til en mye billigere penge en nytt.

 

Tror ikke det er noe poeng i å bytte kam uten å også ha en fire ports forgasser.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brodern bygget en 355 i fjor sommer..(bilen var en 73 camaro)

 

ble satt opp med moderat portede trick flow alutopper (steg1 porting), comp cam med rullevipper, 750cc holley dbl pumper med nytt trottlehus (ble vel ca. 830cc), headers og elektronisk tenning fra holley og msd...den hadde vel ca. 10.3 i comp

 

dette oppsettet bremset 320 bakhjuls hk hos stig bakke

 

bilen gikk 7.9 på 0-201m

12.4 0-402m

beste 60 fot'er var 1,7sek

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår