bassbone Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Hvor mange gamp får man i en 350cid Olds V8 ved å bytte til edelbrock performer innsug og edelbrock 600forgasser, noen som vet det i NETTO Hp? Hvor stor forgasser er det anbefalt å max bruke på en 350 anyway? Siter '93 Mercedes 300TDT min sin! '96 Audi A6 Avant 2,5TDI konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Vet ikke hvor mange hk det blir, men økonomisk sett så går det fint med 600-gasser på en 350. Pr. regnestykke skal den da klare å gi nok luft opp til 6.000 rpm på den motoren. Kjører selv med Edelbrock #1405 (600 cfm, square-flange, manual choke), og motoren yter ca 300 hk. Går fint. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Veit det er null å niks annet å spare på Pontiac enn vekt. Viss du har rochester forgasser ville jeg aldr byttet. De er veldig bra, lite første steg for bra økonomi og stort andre steg når du trenger det. Aldri kjøp holley gasser med mindre du skal ha seriøst med hk. Får veldig bra respons ut av den (dobbeltpumpern). men får også 2liter på mila med snill kjøring. Kjører selv med Holley750 dobbelt pumper og Torquer II innsug (singel plan), bar innsug for å få mye hk, men krever stor motor for å ha noe bunndrag. Ville gått for annen kam i stedet. har kjørt Pontiac 400cid med Comp Cams Dual energy 285H. Er en veldig bra mill trim kam. Er forskjellig løft på innsug og eksos noe som innebærer at du vill beholde dreimomentet i bånn og samtidig få mer hk på topp. Fikk 400 maskin min som ellers var orginal (69mod) til å spinne løs i andre gir med 275 breie dekk bak og 2.41:1 i utveksling bak. Dvs 2000 omdreininger i 3 gir i 100km/t Vill vell kunne opnå 20hk, viss orginal innsuget er av lav dårlig type. Forgasser er selfølgelig avhengig av hva som står der fra før. Er det et toports innsug du har er det mye å hente på å bytte Lykke til da, morsomt å trimme ;) Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Jepp kammen har veldig mye å si.Få vekk smogkammen hvis det er en nyere motor du har (Etter72 omtrent).Kjøp enten en orginal 70 modell kam eller en mild trimkam.Med feks en orginal 1980 modell motor får du neppe mer enn 200 hk selv med 4-port og dobbelt eksos.Orginalinnsugene er foresten utmerket for bensinforbruket.Med 70 modell kam ca 250 hk og ca 300 med en grei trimkam, headers osv. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Originally posted by T/A 455 Veit det er null å niks annet å spare på Pontiac enn vekt. Viss du har rochester forgasser ville jeg aldr byttet. De er veldig bra, lite første steg for bra økonomi og stort andre steg når du trenger det. Aldri kjøp holley gasser med mindre du skal ha seriøst med hk. Får veldig bra respons ut av den (dobbeltpumpern). men får også 2liter på mila med snill kjøring. Kjører selv med Holley750 dobbelt pumper og Torquer II innsug (singel plan), bar innsug for å få mye hk, men krever stor motor for å ha noe bunndrag. Ville gått for annen kam i stedet. har kjørt Pontiac 400cid med Comp Cams Dual energy 285H. Er en veldig bra mill trim kam. Er forskjellig løft på innsug og eksos noe som innebærer at du vill beholde dreimomentet i bånn og samtidig få mer hk på topp. Fikk 400 maskin min som ellers var orginal (69mod) til å spinne løs i andre gir med 275 breie dekk bak og 2.41:1 i utveksling bak. Dvs 2000 omdreininger i 3 gir i 100km/t Vill vell kunne opnå 20hk, viss orginal innsuget er av lav dårlig type. Forgasser er selfølgelig avhengig av hva som står der fra før. Er det et toports innsug du har er det mye å hente på å bytte Lykke til da, morsomt å trimme ;) Steike !.....det er jo verre utveksling enn meg......(3.08:1) hehe.... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Originally posted by Ottesen Steike !.....det er jo verre utveksling enn meg......(3.08:1) hehe.... Har bestilt 79 Trans AM bakaksel med skivebremser, mener det 3,23:1 på den. Har du råd så er rullecam helt konge da. Har det i Pontiacen, er snill som et lam på tomgang (750omdr) med 0,550 i løft. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bassbone Skrevet Mars 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Takk for tipsene! Motoren er en -76 olds 350 med to-ports forgasser og 140hp orginalt, utveksling husker jeg ikke akkurat men den er laangt nede på 2tallet vet jeg. Ingen børne maskin akkurat. Så det er vel litt å hente på å bytte gasser. Hvor mye hvor mye koster en moderat trim kam, 1000-1500kr eller nosånt? På et verksted, hvor mye kommer en kambytte jobb på med deler og arb? Siter '93 Mercedes 300TDT min sin! '96 Audi A6 Avant 2,5TDI konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Har du tenkt til å trimme bil, men skrur ikke sjøl? Du må jaggu ha god råd! Hvor mye det koster på et verksted avhenger veldig på timesprisen. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Kamen i 400makinen jeg hadde røk på veien fra Halden til Oslo. Stoppet i Moss(CI-service) og spurte hva de skulle ha for å bytte kam for meg. 7000kr var det. Så fikk falken til å slepe den hjem for 1500kr, å gjorde jobben selv. Kam pris er avhengig av merke. Comp cams er ganske dyrt, kjøpte det selv å måtte betale 3000kr på Sverre Kahr med nytt register. Andre merker er betraktelig billigere. Har ganske billige kamer på Sarpsborg motor. Be om å få en med forskjellig innsug og eksos løft (lik dual energy kamene til Comps cams). Viss du er inntresert er det store muligheter for at jeg kan skaffe et brukt alu innsug til deg. Samt gasser. Tror jeg kan skaffe både holley rochester og Carter. Til en mye billigere penge en nytt. Tror ikke det er noe poeng i å bytte kam uten å også ha en fire ports forgasser. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bassbone Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Takk for tilbud, men jeg trur ikke det blir trimming ganske helt enda. Må samle opp litt ståler på konto +at det er EU kontroll på gang.... Siter '93 Mercedes 300TDT min sin! '96 Audi A6 Avant 2,5TDI konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortens Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 brodern bygget en 355 i fjor sommer..(bilen var en 73 camaro) ble satt opp med moderat portede trick flow alutopper (steg1 porting), comp cam med rullevipper, 750cc holley dbl pumper med nytt trottlehus (ble vel ca. 830cc), headers og elektronisk tenning fra holley og msd...den hadde vel ca. 10.3 i comp dette oppsettet bremset 320 bakhjuls hk hos stig bakke bilen gikk 7.9 på 0-201m 12.4 0-402m beste 60 fot'er var 1,7sek Siter '04 Volvo V70 D5 '94 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.