Gå til innhold

Golf 3 1.8L oljelekkasje?

Ranger emnet


4pekatt

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg har nylig anskaffet meg en Golf 3, som hadde en eller annen oljelekkasje. Det kunne virke som om den kom fra det eldgamle oljefilteret som stod på, så jeg byttet både olje og oljefilteret på bilen.. Men det er tilsynelatende ikke forsvunnet helt :(

 

Det er oljesøl i området rundt undersiden av oljefilteret, og det kan nesten se ut som om det har kommet fra motorfestet..

 

Dette blir nok et ganske vidt spekter å jobbe fra, men om noen har noen anelser, så skal jeg løpe ut å sjekke :)

 

(virker ikke som oljen går nedover på peilepinnen) (??)

 

På forhånd, takk :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier ofte å bli lekkasje i oljetrykksfølere som sitter over oljefilteret.

Så siver oljen nedover og under motoren og drypper, og man har vanskelig å se hvor det kommer fra.

 

Napp av gummismokken til ledningen på føler så ser du fort om det kommer olje der.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar :)

Skal løpe ut å se :p

 

Er dette en easy fix?

 

EDIT:

 

Shit du er god.. Snakker vi erfaring her?

Rant olje når jeg nøkka av smokken :)

 

 

EDIT2:

 

Kan jeg erstatte den med denne?

 

http://www.ebay.com/itm/AUDI-VOLKSWAGEN-OIL-PRESSURE-SWITCH-056-919-081-GOLF-JETTA-RABBIT-056-919-081E-/330724126548?hash=item4d00b1af54&item=330724126548&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr#ht_2954wt_1270

Endret av 4pekatt

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan trolig bruke den delen, men hvorfor vente på forsendelse helt fra USA.

 

En slik føler koster knapt 100 kroner på Mekonomen og andre deleleverandører, og trolig ikke veldig mye mere hos Møller bil.

Pass på å få rett farge. Fargen er kode for trykk/følsomhet.

 

Skiftes på ett minutt.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, greit :)

 

Tusen takk for hjelpen! :)

 

Dette leder meg til mitt neste spørsmål, den forrige eieren slet med alarmlamper som sannsynligvis er forusaket av dette, så han gjorde ett eller annet for å fjerne alarmen. Dermed sitter jeg igjen uten lys i dashbord, og lurer virkelig på hvordan jeg får det tilbake igjen..:p

Vet du tilfeldigvis hva som kan være gjort her?

 

Men uansett, tusen takk for hjelpen! (tror du fikk post 1337 hos meg, geeky mind). Finnes det noen "takk for hjelpen" knapp her på forumet? :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags lys er det du ikke har?

Er det alle kontrollampene som mangler (olje, lading, brems), eller er det instrument bakgrunnslys?

 

Du har forøvrig trolig to oljetrykksfølere, en som angir lavt trykk (oljelampa), og en for nesten ikke trykk (piper)

 

 

 

Det er ingen takk-for-hjelpen-knapp på forumet , men det er en Liker knapp nederst til høyre i hvert innlegg.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok den som piper han nøkka ut. Den kom i "tide og utide" sier han, og han husker ikke hvilken det var..

Så, når han tok den forsvant bakgrunnsbelysningen i dashbord også, så jeg ser ikke noen ting når jeg kjører på kveld/natterstid.

 

Jeg har i allefall varsellampene mine. Jeg har ikke sett den for olje enda, og oljen på bilen har vært farlig lav.

Men, jeg har så langt sett den for lav kjølevæske, og de to under oppstart (batteri og en annen som jeg ikke husker)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å forestille meg noe han kan ha nappa ut som gjør at både kontollamper og instrumentlys ikke virker,

mens instrumentene og klokka virker.

 

mulig gåene pærer til bakgrunnslys, to små og to store. Koster drøyt 100 kroner for alle 4 hos Møller.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går alle varsellampene og oljetrykkfølerne på samme sikring?

 

Nei,

- ladelampe, og elektronikk for viserinstrumentene og diverse andre indikatorer får +12V med tenning på

- fjernlysindikator får + med langlys på

- klokka har konstant +12Vspeedometer.

- bakgrunnsbelysning får +12V fra lysbryter

 

Alt er koblet inn på instrumentet med én 28 pins plugg.

 

In other news, klarte ikke finne noen slike bakgrunnspærer.. :s

Skjønner ikke

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,

- ladelampe, og elektronikk for viserinstrumentene og diverse andre indikatorer får +12V med tenning på

- fjernlysindikator får + med langlys på

- klokka har konstant +12Vspeedometer.

- bakgrunnsbelysning får +12V fra lysbryter

 

 

Skjønner ikke

 

--

 

Beklager, det er første bilen min, og jeg er ny til omtrent alt.. :)

 

- Jeg prøvde å si at jeg ikke fant erstatningspærer til bakgrunnsbelysningen i speedometeret.. :)

- Hvilken lysbryter er det snakk om, og hvor finner jeg den?

 

Takker igjen for at du gidder dette :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erstatningspærer til instrumentlys er litt vanskelig å finne - men de finnes. Anbefaler derfor Møller. Det blir lettest.

 

Lysbryter er den du slår på park- og hovedlys med, har også et hjul for å justere instrumentlys.

 

 

Sikring 16 har muligens noe forbindelse med instrument.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Jeg har byttet oljefilter og oljetrykkføler, og det lekker enda..

Ikke like mye, men det er enda noe.

 

Det er kun to ting jeg kan se for meg nå;

- Den andre oljetrykkføleren (Det skvulper ikke olje på samme måte som den forrige gjorde, så jeg vet ikke om det lekker)

- Det er ikke pakning på oljetappen.. (Men det vil ikke foresake "sprut" i motorrommet?)

 

Hva annet kan det være? :(

 

Forresten, hvilke trykk skal hvilken oljetrykkføler ha på bilen min..? :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår