Maths Wiggen Skrevet Mai 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Hei! I går så fikk jeg et lite problem med min nye gamle vento 1.9TD 95mod. Lå i 60 og plutselig så detter turtals nålen rett i bånn, Motoren stanset ikke men oljelampen begynte og blinke, Det samme med batterilampen. Kjørte inn på en bensinstasjon for og sjekke oljen men nivået var der det skulle være. Pappa sjekket bilen i morges og da funket nålen i en liten stund før den datt ned igjen og lampen begynte å blinke. Han snakkket noe om at det kan være en føler / sensor til turtalls måleeren. Er det noen som har litt peiling på denne typen problem? evt hvor disse følerene / sensorene sitter og om de er enkel og skifte ut eller om bilen må på verkstedet. Siter 1996 Ford Mondeo 4x4 2.0l 16v Solgt 1995 Volkswagen Vento 1,9TD RIP Vraket 1992 Audi 80 2.0 B4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Mai 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 turtallet går jo på dynamo. høres ut som om den mister spenning og får spenning igjenn. Når du skal starte bilen så lyser jo batteri,olje,gløding osv i dashen. er det akuratt dette som kommer opp når du kjører? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maths Wiggen Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 turtallet går jo på dynamo. høres ut som om den mister spenning og får spenning igjenn. Når du skal starte bilen så lyser jo batteri,olje,gløding osv i dashen. er det akuratt dette som kommer opp når du kjører? Nei ikke akkurat, I går kveld før det hele skjedde så peilet jeg oljen før jeg skulle ut på en lode tur, Da jeg startet bilen så lyste alle lampene som normalt og så startet jeg bilen. DA blinket olje lampen en stund men med engang jeg begynte og kjøre så sluttet den og blinke. Og kom ikke tilbake før turtals nålen datt ned da jeg skulle hjemover. Og nei jeg rå kjørte ikke, Lå på 2k omdreininge ca i fjerde og femte giret. NB! kan jo tilføye at det regnet en del i går, Ganske mye men jeg prøvde og unngå så mye store søledammer som mulig da. Siter 1996 Ford Mondeo 4x4 2.0l 16v Solgt 1995 Volkswagen Vento 1,9TD RIP Vraket 1992 Audi 80 2.0 B4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Mai 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Forstår ikke hvorfor turtelleren faller og oljelyset blinker mens bilen sviver fint. At lampen blinket helt til den fikk turtall tyder vel på manglende oljetrykk pga lite olje eller tett pumpe? Så var det turtelleren da. den skal da ikke falle av den grunn. tror nok at dette er en eletrisk feil. Kommer ingen Alarm fra panelet heller?. Quattro73 vet sikkert hva dette kan være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maths Wiggen Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Hei igjen, Trur jeg har funnet feilen, Var ute og kjørte litt nå nettop og skulle stoppe på en butikken her i nerheten, Da jeg kom tilbake så fikk jeg ikke start. Det virker som at det er dynamoen som er gåen Siter 1996 Ford Mondeo 4x4 2.0l 16v Solgt 1995 Volkswagen Vento 1,9TD RIP Vraket 1992 Audi 80 2.0 B4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Høres slik ut ja, lad opp batteriet og mål ladepsenningen Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Mai 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Hadde samme symptomene selv en gang, med oljelampe og turteller. Da var det dynamoen som hadde gått føyka. Bytta den, og bilen ble som ny. Den er forøvrig vrak nå, men har dynamoen liggende (90A) Si i fra hvis du trenger, så får du den billig :) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maths Wiggen Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2012 Den er forøvrig vrak nå, men har dynamoen liggende (90A) Si i fra hvis du trenger, så får du den billig :) Hmm 90amp Vil det passe på min bil? Mener jeg har et 70amp dynamo i følge pappa, men så er min også bare en TD og ikke en TDI / TDK også har jeg multireim og ikke kil reim. :( Siter 1996 Ford Mondeo 4x4 2.0l 16v Solgt 1995 Volkswagen Vento 1,9TD RIP Vraket 1992 Audi 80 2.0 B4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Mai 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2012 Hmm 90amp Vil det passe på min bil? Mener jeg har et 70amp dynamo i følge pappa, men så er min også bare en TD og ikke en TDI / TDKogså har jeg multireim og ikke kil reim. :( Sorry, trodde du hadde TDK. Da er jeg usikker på om den passer :/ En ting jeg vet er at det ikke er problem å sette en 90 amp der i stedet for 70amp. Jeg hadde også 70amp orginalt. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maths Wiggen Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2012 Har kjøpt ny dynamo idag, Skal montere den ikveld. Gir tilbakemelding Siter 1996 Ford Mondeo 4x4 2.0l 16v Solgt 1995 Volkswagen Vento 1,9TD RIP Vraket 1992 Audi 80 2.0 B4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Mai 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2012 Trodde da at TD var TDK jeg da. rett meg om jeg tar feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Mai 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2012 Trodde da at TD var TDK jeg da. rett meg om jeg tar feil Ja det stemmer det. Jeg surra tidligere. Jeg tenkte Diesel uten turbo :P Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maths Wiggen Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Hei, Takker for svar og hjelp så langt! Trur problemet er løst, Kjøpte ny dynamo i går og byttet den ut, Alt fungere perfekt nå! Siter 1996 Ford Mondeo 4x4 2.0l 16v Solgt 1995 Volkswagen Vento 1,9TD RIP Vraket 1992 Audi 80 2.0 B4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Kjekt og høre!. pleier somregel og virke fint disse motorene. veldig gode:). har noen av disse selv:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maths Wiggen Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Ja, Fadern hadde en passat fra 92/93 som hadde samme motor som den jeg har i min vento, Slitesterkt! Mener og huske vi kjørte 450k på tellern før vi skrota biln ^^ Siter 1996 Ford Mondeo 4x4 2.0l 16v Solgt 1995 Volkswagen Vento 1,9TD RIP Vraket 1992 Audi 80 2.0 B4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg