Gå til innhold

Bilder "ombyggingsskader" varebil?

Ranger emnet

Fristil

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Er i prosessen med å anskaffe en Touran, og ser på både ferdige personbiler og varebiler jeg kan bygge om. Det er jo flere som besitter seter, og det forenkler jo prosessen endel. Men, så pratet jeg med en som har en varebil ute for salg, og han var overraskende ærlig, og nevnte blandt annet at ved ombyggingen ble det foretatt endel mindre pene endringer i interiøret.

Sånn jeg har forstått dette går det hovedsaklig på at dekkpanelet øverst i baklukeåpningen er fjernet og erstattet med en stålplate(for å få inn "statskassa", og at det er skåret i innstegslistene i passasjerdørene bak (for innfesting av skilleveggen).

Er det noen som kan bekrefte dette? Og er det flere endringer?

Eventuelt, om noen har bilder av dette, så man ser hvor "ille" det faktisk er?

Jeg er ikke direkte sart, men det hadde jo vært trivelig å slippe å starte karrieren med "ny bil" med sånne halv-løsninger... Selgeren sa han hadde takpanelet som var tatt ned, og å borre ut etpar pop-nagler skal jeg alltids klare, om det ikke er andre paneler bak der som er endret i prosessen. Hva angår innstegslistene er det jo verre om de er skåret opp, men de finnes vel kanskje å få hos en hogger. Å kjøpe dem hos møller blir vel fort kostbart, antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg ikke tenkt på, skal sjekke min . Den metallplata stemmer, men den har jeg sett er delt ved setene, så det skal vel bare være å skru bort veggen. Har ikke sett noen takpaneler som er fjernet, ei heller at det er kuttet i innstegslister i bakdørene. Men skal sjekke, kommer tilbake med mer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

TIng tar tid, spesielt når man drar på ferie.

Kort bilen min, veggen er festet i taket, der er det brukt festene til "håndtaket" for dem sitter bak. Den står på ben og er skrudd rett ved der bakseteryggen skal være, der er den også delt. Den plata som ligger videre bak er også skrudd, og ganske riktig der reservehjulet skal være er det ingenting, men så igjen, denne klarer man nok skaffe fra en hugger.

I taket bak ved bakluka er det noe som er fjernet og dekket til med en blikkplate, jeg anser ikke dette for å være noe problem for utseende ved en ombygging til personbil. Selv er jeg på jakt etter bakseter til bilen (han om hadde bilen før meg solgte visst setene (det sies kasta, men jeg tor nok mer på solgte), godt mulig det blir en ombygging på bilen min utover høsten. Øker bilens verdi også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider