Gå til innhold

chipping audi 1.8t

Ranger emnet

K R E

Anbefalte innlegg

hei..

Hadde tenkte å chippe bilen min.

jeg har en audi a4 1.8tq 1999modell, tenkte da å chippe den fra 150hk og 210nm til 215hk og 340nm.

Er det noe jeg bør gjøre med bilen alt er orginalt uteom eksosen der har jeg 2.5" ferita anlegg fra kat og bakover også har jeg åpent luftfilter.

har snakket med ts-racing, der sier dem at det ikke trengs noen oppgraderinger av noe annet, men tenkte jeg skulle høre litt rundt sånn at jeg er sikker.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Trenger vel ikke noe om du skal chippe, men hjelper jo om du f.eks monterer en FMIC (intercooler i front). Så får motoren kaldere luft, sportsfilter fra BSR med varmeskjold. Så får motoren lettere luft, og motoren en bedre lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger vell 3" downpipe for og få bedre utblås, da du vil få ett trykk på 1,2-1,3 bar ved 210-220Hk med orginal turbo.. om jeg ikke husker riktig så tror jeg ikke orginal 150 Hk klarer mer en 200Hk med den turboen og spjeldet som er orginalt.. er det aeb eller ajl motor du har foresten? frontmontert intercooler trenger du ikke om du ikke skal kjøre på bane..

-Audi S6 2.2T 1997 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dysene klarer vell heller ikke mere enn ca 200hk...

det stemmer ;) 150 Hk kommer levert med mindre dyser og leverer ikke nok til 215Hk

vil også si det at mange plasser der de chipper/flasher bilen oppgis feil effektøkning da 150 faktisk ikke har turbo og dyser nok til 200 Hk.. dermed 1.8Ts(AJL) motorene kommer med annen turbo(forbedret innsugsturbin),større dyser, og "porta" innsug så kan man hente ut mer...

-Audi S6 2.2T 1997 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider