Gå til innhold

Fjerning av rust og lakkering?

Ranger emnet

steini777

Anbefalte innlegg

Fjerna rusten under hjulbuen på bilen min. Tok først på 3 lag med ruststopp, så litt sparkel og pussa det fint, så ett lag med lakk. Dette faila, først og fremst fordi jeg klarte å pusse vekk litt av ruststoppen, og fordi jeg kun hadde ett lag med lakk + at det var for kaldt ute (rundt 10 grader).

Nå har jeg pussa vekk lakken, tatt på mer ruststopp og lakkert 4 lag med lakk under 15-18 grader temp.

Men lakken er veldig seig når jeg tar på den, og ser ut som vann trekker inn (ikke sikker), selv om det har tørka i ett døgn.

Har den ikke tørka lenge nok? eller bør jeg ha klarlakk på? skal klarlakk på før eller etter lakken har tørket?

Volkswagen Passat 3BG - 1.6 75kW/102 hk - 2004 mod. Motorkode: ALZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

metalic farge eller? Mulighet og sandblåse området fks? åssen lakk bruker du sprøyte eller boks?

Har liten tro på slike vidunder middler for rust Sandblås og legg 2k epoxy eller skjær vekk og sveis inn friskt metall.. ferdig med den saken :m'm:

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

metalic farge eller? Mulighet og sandblåse området fks? åssen lakk bruker du sprøyte eller boks?

Har liten tro på slike vidunder middler for rust Sandblås og legg 2k epoxy eller skjær vekk og sveis inn friskt metall.. ferdig med den saken :m'm:

Bruker ikke metallic-lakk. Bruker hvit lakk på sprayboks til en VW Golf 3. Kan lett skrape av lakken og den ser nesten litt svulma opp ut/ser nesten ut som et glass som har sprukket i tusen biter. Lakken ble rar etter jeg vaska bilen, så ser ut som det har noe med vann og gjøre. Men hva gjør klarlakken? Beskytter den lakken på noe måte?

Volkswagen Passat 3BG - 1.6 75kW/102 hk - 2004 mod. Motorkode: ALZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke metallic-lakk. Bruker hvit lakk på sprayboks til en VW Golf 3. Kan lett skrape av lakken og den ser nesten litt svulma opp ut/ser nesten ut som et glass som har sprukket i tusen biter. Lakken ble rar etter jeg vaska bilen, så ser ut som det har noe med vann og gjøre. Men hva gjør klarlakken? Beskytter den lakken på noe måte?

hvis du har en "tett" farge så trenger man ikke klarlakk,jeg pleier og legge ett lag uansett for og "beskytte" litt ja..

men du mister ikke lakken uansett..har lakken din sprekt det du mener? bilde?

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider