Homes Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Med fare for å virke svært grønn lurer jeg allikevel på en ting. Man sier jo som regel at en bil har et visst tap i drivverket og at effekten i motor ikke er den samme på navene. Og med det lurer jeg på, hvor blir det av energien? Hvis rotasjonsbevegelsen ikke slurer bort et sted så hva kommer det av at effekt forsvinner? Hvorfor har f.eks quattro så mye som 25% "tap" (er ikke bombesikker på det tallet) Og forresten, "Bhp" "brake horsepower", er det fra navene eller fra svinghjul? Setter pris på alle forklaringer:) Siter 1997 Audi A4 1.8TQ - Vorsprung Durch Technik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Det går over i varme :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niccon Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Det forsvinner i varme, støy, vibrasjon osv. http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_horsepower#Brake_horsepower Forklarer bhp, hp osv Siter - Audi A4 '03 2.0 - Jeep Cherokee '97 2.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Homes Skrevet Mai 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 Innbilte meg at det kunne være noe slikt. Fascinerende at så mye effekt går over i bare tull:P Takk for svar:) Siter 1997 Audi A4 1.8TQ - Vorsprung Durch Technik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Mai 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 Leste en gang et sted at noen eldre amvar med bakhjulstrekk hadde 40% tap. Tenk på det. Helt sinnsykt mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.