Gå til innhold

Hvordan skal jeg koble subben?

Ranger emnet

Skybert

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på hvordan jeg skal koble subben min?

Den skal brokobles inn på to kanaler på Inifinty Kappa Four forsterkeren.

2ohm_brokoblet_dvc.jpg

Anbefaler dere det slik?

På nettsiden hvor jeg fant det bilde, står det: Avarsel!

Denne koblingen skal bare brukes på forsterkere som er stabil i 1 ohm. Forsterkeren og/eller elementet kan ødelegges hvis det ikke uttrykkelig står i bruksanvisningen at forsterkeren er stabil i 1 ohm.

Endret av Skybert

Jeg er JÆVLIG maskin til å skru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren kan klare å levere 250w ved 8 ohm brukobla. Den kan klare å levere 300w ved 4 ohm brukobla.

For meg høyres dette ut som ein litt strømsvak forsterker som det ikkje vil lønne seg so mykje å bytte i sub til 4 ohm.

Har du nokre tanker om dette cossiemk1? (dette er eit område eg kan tenke med å lære meir)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren kan klare å levere 250w ved 8 ohm brukobla. Den kan klare å levere 300w ved 4 ohm brukobla.

For meg høyres dette ut som ein litt strømsvak forsterker som det ikkje vil lønne seg so mykje å bytte i sub til 4 ohm.

Har du nokre tanker om dette cossiemk1? (dette er eit område eg kan tenke med å lære meir)

Kikket ikke på specs før nå, men det kan se ut som du har rett todleif. Men på en annen side så er den sikret med 80A som burde tilsi at den i teorien kan leve borti 800w totalt. Har ikke selv testet denne forsterkeren med 8ohm kontra 4ohm, men det DD elementet funker bra med 300w rms. Hvor mye forskjell det vil bli med 300w kontra 250w er en annen sak.

Jeg ville byttet til 4ohm hvis det ikke medfører masse styr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider