JGHines Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Hei har problemer med falskluft på min gamle Audi 100 2.3 AAR. Problemet ligger i at bilen har høy tomgang, til tider så høy tomgang at fuel cut slår inn (1300RPM) og står bilen å jager mellom 600 og 1300RPM. Har sjekket det meste av slanger i forbindelse med tomgangsmotoren, skiftet injektorpakninger. Tomgangen går ned om jeg klemmer på slangen fra innsugsbelg til ISV og injektor air shroud. Når bilen er varm kan den også være veldig vanskelig å starte. Den starter kanskje i et sekund før den dør, og deretter er den jævla vanskelig å starte. Er det noen som har noen tips? Holder på å rive av meg det lille håret jeg har igjen i frustrasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mai 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 Tomgangsregulatoren? Rens den, og prøv på nytt. Har du sjekket slangen til tomgangsregulatoren som går langs motoren, under innsuget, den sitter svært løs på min bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet Mai 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2012 Tomgangsregulatoren er renset etter alle kunstens regler. Har byttet alle slanger til tomgangsregulatoren. Har også satt på slangeklemme på alt av slanger der. Kan tett veivhusventilasjon ha noe med dette å gjøre? Etter et lite kikk på slangen til denne fant jeg ut at den var så gammel og utslitt at den trakk seg sammen med en gang det blir vakum i innsuget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet Mai 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2012 Noen som vet hvor man får tak i alle slangene utenom møller? Finner ikke på ebay. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg