Gå til innhold

Bilen har problemer med å starte

Ranger emnet


kjeg1

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Joda, det dekselet der er laget av plast !! Å jeg vil tro at der e mange rundt omkring, som driver med Opel, som har sånt liggende :) 1,8 og 2,0 har like deksler. Passer fra -93 og oppover .Sett inn en annonse under "deler ønskes" her på bilforumet, så skal du se at det dukker opp noe ;) Mens du venter, så plugger du slangen, med en skru el.l. for å hindre at motoren drar falskluft ;) Det kan hende det blir litt grisete rundt hullet i dekselet, men det er bare å overse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det er i plast hvert fall.

Tettet igjen slangen med et tykt lag med gaffateip, og bilen startet nå på første forsøk :D

Det må være noe i ordtaket om at kan det ikke fikses med gaffateip, så kan det ikke fikses :P

 

Hvor lenge kan jeg forresten kjøre med slangen tettet igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du gjør dette mere vanskelig enn nødvendig, du har jo lest ut feil på veivføler, denne er dårlig slik at bilen avogtil vil få startproblemer pga feil tenningstidspunkt. Skift veivfølern din så får du ny bil.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har byttet luftmassemåleren. Det hjalp ingenting. Byttet så veivføleren i kveld, men nå er den enda verre å starte enn før jeg gjorde det. Nå kinner den litt, men så bare "klikk" og alt stopper helt opp. Med hjelp fra annet batteri så får jeg omsider start på den etter noen runder med dette. Bilen går helt fint på tomgang nå, og virker ikke som den har problemer med det. Virker heller ikke som om motoren får for mye bensin ved oppstart heller lengre, for den "smeller" ikke slik som tidligere ved start.

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ideer på hva det kan være denne gangen?

 

Vurderer å bare kvitte meg med hele bilen. Eneste som er kjipt er at toppen er nylig overhalt, og registerreim og vannpumpa er byttet. Og det ble akkurat byttet ut flere deler i forhold til EU kontrollen, så den er godkjent i to år til.

Men hva pokker hjelper det når jeg ikke får brukt den... :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Da har jeg kanskje ikke vært klar nok. Når jeg fikk hjelp av annet batteri så fikk jeg svev på den uten at batteriet mitt gikk tom for strøm. Men det er like vanskelig (nei nå lyver jeg, det er verre å få start på bilen enn før jeg byttet veivsensoren) å få start på bilen.

Motoren går rundt, og det kan høres ut som den skal starte, men så stopper den helt brått opp. Det er nesten som å slå av en bryter, bom stopp. Forsøker jeg videre å starte så skjer det samme igjen en hel del ganger, før den plutselig får start på seg.

Uten hjelp av annet batteri så går mitt batteri tom for strøm i oppstartsprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår