Volvo95 Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Hei, jeg er en som er gla i å skru men har for lite erfaring men for å få det så er det vel bare å grave etter svar på hvordan ting fungerer, og hvordan man monterer div. jeg har aldri vert borti turbo før, men vet hvordan den fungerer og ca hva man trenger for å montere den på en motor. så her kommer spm: hva er forskjellen på wastegate og dumpventil? ja dumpventil gir ifra seg en fet lyd, men trenger man begge deler, eller er de laget av samme prinsipp? takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Er ikke wastegate det engelske ordet for dumpventil? :idea: **tenke** Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Wastegate og dump er forskjellig, http://www.google.no så finner du det ut! :wonder: Eller søk i forumet! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo95 Skrevet Mai 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2012 Er ikke wastegate det engelske ordet for dumpventil? :idea: **tenke** det engelske ordet for dumpventil er jo dump valve da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Mai 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2012 Google er deres venn.. Dumpventil og wastegate er 2 forskjellige ting! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Google er deres venn.. Dumpventil og wastegate er 2 forskjellige ting! Nei faen, er det sant? Det som jeg skrev for 2 dager siden altså? :sleeping Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Mai 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Nei faen, er det sant? Det som jeg skrev for 2 dager siden altså? :sleeping Hehe siterte deg for å få frem poenget på nytt :D Viking067 (L) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg