Gå til innhold

Strekke kabel fra motorrom til kupè

wirrumsen

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har et lite spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på.

Jeg kjøpte i dag høyttalere, sub og en forsterker til bilen min, en Primera GX 2.0 1997-modell. Altså en P11-modell.

Men problemet oppstod da vi skulle strekke forsterkerens strømkabel fra motorrommet til kupèen. Vi sliter litt med å finne hull for dette. Noen som vet hvor aktuelle hull befinner seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse plass på fører side.

Gjør følgende:

Jekk opp bilen på fører siden. (front hjul seff)

Ta vekk hjul

Ta vekk plast deksel i hjulbuen.

Et mother of all pakning vil komme til syne mot kupe. Fikk dratt

igjennom 2x 50q uten problemer gjennom samme hull der.

Kabel kommer ut ved ratt stammen.

Husk å fyll igjen hullet med pakningsrester og masse sika så

slepper du å få vannlekkasjer.

Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oberon77

Faktisk så kommer jeg til å montere kabel på ca 1,5/2 cm til lørdagen. Fra motorrom og bak til bagasjerom. En 1000 Watt RMS strømkabel ;) Fortell meg hvor du finner ut at det er best å trekke kabelen da.

Vis du ikke har aircondition så er det 2 hull i motor rommet foran hanske rommet. Da skrur du ut hanske rommet og leter litt nedi sjøten på isolasjoenen bak hanske rommet. så finner du hullet ut i motor rommet.

Ellers finnes det et under rattet også husker ikke om det var noen andre hull der. Det er hvertfall bare og dytte inn 10cm. med kabel og legge deg på gulvet så ser du den godt opp under dashen...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du må gjøre så utrolig mye for å komme gjennom der med noen ledinger. Jeg satt jobben bort, men han brukte ikke mer enn noen få timer på å sette inn alt, så tviler på at han skrudde av hjul og hele den pakka der iallfall.

Du kan jo lage et hull i panseret, dra ledingen opp og kjøre med åpent vindu med lednignen inn der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oberon77

Faktisk så kommer jeg til å montere kabel på ca 1,5/2 cm til lørdagen. Fra motorrom og bak til bagasjerom. En 1000 Watt RMS strømkabel ;) Fortell meg hvor du finner ut at det er best å trekke kabelen da.

Kabelen gikk fra et hulrom rett bak panserfestet, inn til døren på passasjersiden, og videre inn i kupeen derifra. Var litt fisking etc som måtte til, men det gikk til slutt.

Lyden er nå helt upåklagelig... Høres klart og fint ut både inni bilen og utenfor :) Men råning blir det ikke. Bare langturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Fant dere ut noen smart måte å trekke kabel til bagasjerommet?

Det beste hadde jo vært å hatt det skjult så ikke alle ser at man har en hissig forsterker (eller to) bak...

Har vært med på å strekke en kabel i midten av kupeen på en BMW før... men det var så mye jobb og knot at jeg vet ikke om det er verdt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider