vegardta Skrevet Mai 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 Har en fløytelyd på min Golf 2001-modell. Den er uavhengig av turtallet men blir sterkere når bilen ruller fortere. Lyden skifter også oktav uavhengig av turtall eller fart. Noen som har noen tips om hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet Mai 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Hjullager? blir lyden høyere/andeledes da du svinger? (Mens du kjører så klart) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Når han sier "fløyte" tenker nå heller jeg en dårlig dørpakning eller noe i den duren, slik at det er vindstøy han hører. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardta Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 Lyden varierer ikke når jeg svinger nei. Lyden skifter oktav uavhengig av turtall eller svinging. Vindstøy er det eneste jeg har tenkt på som sansynlig årsak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexme Skrevet Juni 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2012 Har du drevet noe med anlegget i bilen? Kan være samme problemet som en kamerat av meg har, finner ikke ut hva det er. Men uavhengig av turtall og fart kommer det en "fløytelyd", som om det skulle vært en daff turbo på bilen.. Det du kan gjøre i så fall er å forsikre deg om at du ikke har fått dobbel jording på noen av høytalerene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardta Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2012 Har aldri tuklet noe med anlegget. Tror det skal være originalt det som står i.. Når sant skal sies, kan det godt hende at lyden kom etter vinteren. Hadde litt problemer med anlegget at høytalerne kun ga meg diskant. Det hendte også at det ikke kom på i det hele tatt. Kan dette ha en sammenheng tror du? Hvor kan jeg evt lete for å finne feilen? Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexme Skrevet Juni 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2012 Høres jo ut som om det er en dårlig kobling ett sted, hvor er jo ikke godt å si.. Eneste muligheten for å finne ett brudd er jo å følge kabelene, men det kan jeg bekrefte er en jobb for de tålmodige :P Ett annet alternativ kan jo være vifta/klimaanlegget, vet ikke om lyden kommer uavhengig om det står av eller på?? Men, som tidligere nevnt kan det også være noen gummilister ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg