Gå til innhold

A3 1.8t Turtall

Ranger emnet

devil201

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer kanskje på ett dumt spørsmål.

Men hva ligger dere andre med samme motor på i 100-120 km\t på i turtall. ( bilen er chippa btw )

har 5 trinns girkasse.

Jeg ligger i 110 - 120 km\t på E18 så ligger jeg på 3000- 3200 omdreininger. ( syntes dette er litt mye til å være 5 gir )

Men kan hende det er jeg som tar feil.

Men i forhold til en gammel 99 modell a3 1.8t som også var chippa lå på ca 2200 i samme hastighet.

Så vil gjerne høre hva dere andre kan tilby av info. + hva deres bensinforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme rare fenomenet med min audi 80 2,0E ca 3-3500rpm i 110-120, mens focusen til en kompis av ligger på rundt 2000rpm i samme farta. Men eneste som slår meg er lavdrevet kasse , for sammenlignet A80 med 2,3 femmer (133) så er det vanvittig mye lenger register per gir i fohold til 2,0E (115hk) altså litt lavere turtall i samme fart. kan jo være at det er brukt forskjellige kasser på a3 gjennom årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme rare fenomenet med min audi 80 2,0E ca 3-3500rpm i 110-120, mens focusen til en kompis av ligger på rundt 2000rpm i samme farta. Men eneste som slår meg er lavdrevet kasse , for sammenlignet A80 med 2,3 femmer (133) så er det vanvittig mye lenger register per gir i fohold til 2,0E (115hk) altså litt lavere turtall i samme fart. kan jo være at det er brukt forskjellige kasser på a3 gjennom årene?

Kan jo hende. men er jo samme motor som forrige , begge chippa + kn filter + ny dv.

Mens på Femmer bilen så er det annet oppsett i forhold til 20v turbo'ene.

Men tas godt med i betraktning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke vi misforsto hverandre. Jeg bare antydet at det er jo stor forskjell mellom en femmer motor med størrelser på motor kraft på 115 og 133 hk. Mens begge mine biler var 1.8 Turbo(20v turbo) med samme oppsett av chip \ filter \ dump ventil.

eneste forskjellen var på mine biler at den jeg har nå er 97 mod (agu motor ) , og den første som gikk best var en 99 mod ( aby motor ).

tok bilen ut en tur igår og sjekket turtallet for å være sikker:

- 5 gir / 100 km/t = 2700 omdreininger ca.

- 5 gir / 120 km/t = 3000 omdreininger ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider