Gå til innhold

Fian Uno mono visker på Golf II, men hvem ledninger hvor?

Ranger emnet


Ole-H

Anbefalte innlegg

Har satt på en Fiat Uno viskermotor på min golf II. Det er fire ledninger pluss jord på begge motorene, men jeg vet ikke hvem jeg skal koble inn på hvem? Eneste jeg har finni og har kobla er jordledningen. Har prøvd og koble likt slik det var orginalt på golfen, men det fungerte ikke med fiat motoren.

 

Noen som har har gjort dette før og kanskje husker hvem som skal kobles hvor?

 

Som den står nå:

 

- Interval: Da tar det litt tid før den starter, og da går den på høy hastighet helt til du setter den i 0 posisjon

- Lav hastighet: Der går den på høy hastighet

- Høy hastighet: Der går den på lav hastighet

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda. monterte en sånn motor en gang i tiden. er egentlig bare å koble en og en ledning til det funker på alle punktene. eneste som blir problem er å få den til å nullstille etter bruk på vanlig hastighet eller full hastighet. man må nedom intervall for å få den til å låse seg på fast punkt. de er ikke så blide på denne type ombygging når det kommer til eu godkjenning. ikke på min i hvertfall. hvor er det du holder til? kan sikkert ta en titt hvis du er i nærheten av Strømmen/lillestrøm område.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

joda. monterte en sånn motor en gang i tiden. er egentlig bare å koble en og en ledning til det funker på alle punktene. eneste som blir problem er å få den til å nullstille etter bruk på vanlig hastighet eller full hastighet. man må nedom intervall for å få den til å låse seg på fast punkt. de er ikke så blide på denne type ombygging når det kommer til eu godkjenning. ikke på min i hvertfall. hvor er det du holder til? kan sikkert ta en titt hvis du er i nærheten av Strømmen/lillestrøm område.

 

Jah, er jo bare fire ledninger, men jeg klarer det fortsatt ikke. Den vil liksom ikke låse seg på et punkt i det hele tatt nå. Jeg holder til i Moss, men skal snart innover til Oslo for og hente no deler. Kunne sikkert tatt en tur innom da.

 

En mulighet er jo og kjøpe mange sikringer og prøve alle mulig kombinasjoner... hehe, kan bli litt jobb men :\

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [kj]

hvilken modell uno er det du har kjøpt ifra da..?? billig og gjøre det slik da.. ;)

 

passer generelt alle monoviskere eller..??

 

 

nåååå planer for mono visker på passaten? det har jeg også :D i alle fall lyst på .. lure på om det er helt lik motor og stag som på golf 3 jeg... regner med det.. spurte på golf3 forumet om noen hadde laget hjemme laget mono visker men det var det ei.. hadde golf 2 mekanismen vært lik hadde dette vært enkelt men men :/ orginal mono visker på bilene våre bir jo ca 2500 + frakt da.. i alle fall på nbs... er jævli stilig og pent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Høres ut som om det er mye mindre arbeid å bygge om den orginale til lengre utslag.

 

dette er mye mindre arbeid såfremt man har tilgang til sveise apparat og vinkelsliper + 12mm med stål :D gjorde det på gamle golfen til slutt. lettere å få godkjent.

 

men, uno motoren går dobbelt så fort som golf motoren. så rask visking som enkel visker er det absolutt.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

 

dette er mye mindre arbeid såfremt man har tilgang til sveise apparat og vinkelsliper + 12mm med stål :D gjorde det på gamle golfen til slutt. lettere å få godkjent.

 

men, uno motoren går dobbelt så fort som golf motoren. så rask visking som enkel visker er det absolutt.

 

har vært ute og kobla litt nå... fått til så alt er som vanlig, bare at den ikke vil gå tilbake til nullposisjon på lav og høy hastighet. men den går tilbake når man setter den på intervalen... hadde tenkt til og kappe og sveise, men sveising kan jeg ikke... får se om jeg kanskje gjør d3et tilslutt

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [kj]

hvilken modell uno er det du har kjøpt ifra da..?? billig og gjøre det slik da.. ;)

 

passer generelt alle monoviskere eller..??

 

mener du må ta fra en som er ifra 90 og nyere for at det skal være to hastigheter og interval... billig er det hvertfall! betalte 40,- for motor og lednings-sett :D

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

 

 

nåååå planer for mono visker på passaten? det har jeg også :D i alle fall lyst på .. lure på om det er helt lik motor og stag som på golf 3 jeg... regner med det.. spurte på golf3 forumet om noen hadde laget hjemme laget mono visker men det var det ei.. hadde golf 2 mekanismen vært lik hadde dette vært enkelt men men :/ orginal mono visker på bilene våre bir jo ca 2500 + frakt da.. i alle fall på nbs... er jævli stilig og pent :D

 

Kapp av og sveis på... billig og bra :D Slipper du den dritten med og koble og sånn....

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nøyaktig hvilke ledninger koblet du til hvilke?

 

Jeg har nøyaktig det samme, men aldri kobla til alt. Akkurat nå funker bare vanlig fart og den stopper når jeg "sier" den skal stoppe :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår