Volvo95 Skrevet Mai 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 noen som har erfaringer med å ettermontere servo på 142? kunna ha tenkt meg det, siden er møkk lei av styresnekke.. evt hvilken bil jeg skal plukke det av? gjerne link til noen som har gjort det:) eller bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Styresnekke fra 160 eller 144GL med servo, og en servopumpe som passer på motor må vel være det letteste rent mekanisk, å få taki er kanskje verre? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo95 Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Ja det kan bli noe verre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thechingchongchang Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Kompette servo-pakker dukker opp på Tradera i ny og ned, men å dra inn i Sverige å hente blir sikkert vel så dyrt som auksjonsprisen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
er120799 Skrevet Juli 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2012 (endret) Servo til 140 serien er sjeldent, men ikke umulig å få tak i. Den ble laget i to varianter, begge produsert av velkjente ZF. Første versjon 67-72 har kombinert servopumpe og oljekammer, stor servosnekke. Andre versjon 73-74 har separat servopumpe og oljekammer, mindre servosnekke. Ellers er det for begge utgaver viktig å få med rattstammen siden denne er spesiell for servo, samt delene som forbinder rattstamme og servosnekken. Glem heller ikke det doble reimjulet som sitter nede på veiva. Andre versjon bruker et boltfeste på toppen som mangler på originale B20 før 73. 164 servo passer ikke på 140 serien, da den har et annerledes bolt-pattern på de 4 festeskruene på servosnekka enn 140 serien, samt at pitmanarmen er forskjellig. Et annet alternativ er å gå for en elektrisk versjon fra Ez i Nederland. De bruker en elektromotor ++ som monteres på eksisterende rattstamme under dashboardet. Fordelen er at det er lett å få tak i, tar ikke krefter fra motor, og montering er forholdsvis enkel. Koster en ca 7000 kr + montering. Link: http://www.ezpowersteering.nl/type/26/156/Volvo_140.html Endret Juli 10, 2012 av er120799 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.