Gå til innhold

Q: Bygge grenrør: Like lange headers eller så korte rør som mulig?!

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

Har fulgt med på en debatt på zatzy om grenrør siste dagene... Jeg lurer på om det er "riktigst" å ha like lange rør for pulsmating av turboen, altså 1-3-4-2 eller om de skal være så korte som overhodet mulig for å minske varmetap?!

 

Her er et puls-splitbygd grenrør:

bild3.jpg

Kilde: http://fmcs.mer.nu/forum/showthread.php?s=&threadid=6890

 

Patrick: Samtidigt i Usa bland de värsta rejsputtarna har man börjat frångå lika längd på rören i olika expriment. detta till fördel för så korta rör som möjligt. Detta har visat sig funka mycket bra på metanolbilar hittils. Ser dock ingen anledning till varför det ska skilja mot en bensinmotor. Det de var ute efter var snabbare spool up. en av de exprimenterande är just Kenny Tran.

Kilde: http://forum.zatzy.com/showthread.php?threadid=150306 - Grenrörs olika material. bilder,länkar osv

 

Litt mere om rustfritt til bygging:

http://forum.zatzy.com/showthread.php?threadid=150868 - Materialegenskaper turbogrenrör

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår