LarsToralf Skrevet Mai 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Har en Chevy Astro. Kunne tenkt meg å bygge den om til kombinert bensin/gass. Spørsmålet er hvor? Polen? Siden Polen er EU-land, bør jo bilen kunne EU-godkjennes der etter ombygging? Hva er å foretrekke, forøvrig CNG eller LPG? Send meg gjerne epost. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Mai 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Jeg er litt nyskjerrig på dette selv. Mon tro om england er bedre? De monterte LPG på en land rover i wheeler dealers en gang mener jeg. eneste dokumentasjonen de måtte ha etterpå var en liten papirlapp på størrelse med en fergebillett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Det der er ikke så enkelt lengre. Kom noen nye regler for et par år siden som, hvis jeg ikke husker feil, i praksis kun tillater fabrikksbygg Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsToralf Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Jeg er litt nyskjerrig på dette selv. Mon tro om england er bedre? De monterte LPG på en land rover i wheeler dealers en gang mener jeg. eneste dokumentasjonen de måtte ha etterpå var en liten papirlapp på størrelse med en fergebillett. Nåja, de planla å bygge om den Range Roveren, (så nettopp episoden) - men det ble for dyrt... 18000 kroner cirka... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsToralf Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Ifølge Biltilsynet skal det la seg gjøre. Det jeg lurer på: HVEM i Polen eller EU ellers kan gjøre det? Og #2: Kan man få en norsk bil EU-godkjent i et hvilket som helst EU-land? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Mai 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 #2 - Kontroller utført i utlandet godtas som regel ikke. Dette bl.a. fordi det finnes ingen oversikt over godkjente kontrollorgan og fordi kontrollen kan variere i omfang fra land til land. (kilde) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsToralf Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Forstår bruken av argumentet, men hva sier ESA - EUs kontrollorgan til det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.