Gå til innhold

Golf 3 fusker.

Ranger emnet

300benz

Anbefalte innlegg

Heisann..

Etter eg har lånt et anlegg med MYKJE trykk har noke begynt og skje med golfen. merket først at det var noe rare lyder helt bak i bilen , høtes ut som noe fusket eller noe. Bensinpumpe kanskje? på tomgang går den går helt ned på 500omdr ( vanlig 800) og blir stående der ved tomgang, av og til stopper den. Ved pådrag føler det ut som den får for lite/mye bensin, går jævlig dårlig opp i fart.

Har byttet LMM, plugger osv. skjedde bare sånn plutselig...

Takker på forhånd for svar, håper noen kan vær til hjelp :D

Merdedes-Benz E200 / solgt

Mercedes-Benz E230 /solgt

Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil

Vw Golf 3 / In action

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og kjøpt meg nytt fordelerlokk og rotor , siden eg såg rotoren var brent:( Sjekket over pluggledninger og testet noen nye,så skal ikkje vær noke gale med pluggledningane. Har funne meg nye vacuum slanger og såtte på, der eg såg. Problemet er mektig irriterende, og bilen stopper omtrendt i nesten kvart kryss + mykje effekt tap.. føles ut som eg har 40hk under panseret.

Så du tror det kan vær bensinpumpa? og korleis eg evt sjekke trykk?

Vw Golf 3 / In action

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at registeret er korrekt. Mål bensintrykk, ca 3 bar på fuelrail. Ta en diagnose.

Din LMM er kun et potensiometer, om dette fungerer kan du enkelt måle med et multimeter. På bildet under ser du din LMM innvendig, men du skal ikke åpne den!

LMMDigifant.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vært og tatt en diagnose på bilen i dag. det kom ikkje opp noken feilmeldinger annet enn at det sto en memory på luftmengdemåler, at de har vært registrert problemer med den før. So merka eg at det kommer tikkelyder fra gasspjeldet etter eg stoppa, som varte i ca 1-2 min, men om eg rørte på gasspjede så stoppa det. Register er sjekket, og reima føltes stram og god, og stemte overens med merkene.

Justerte litt på tomgangen slik at det ikkje skal stoppe kryss og slikt, mektig irriterende + den smellinga i eksospotta."#%#".

So i dag tenkte eg og sjekke kabler for brudd og evt sprøye ned litt kontaktsprøy på div koblinger og sjå om ting blir bedre.

Skal koble på et manometer og sjekke bensintrykket om noen dager.

So nå gjenstår det bare og se om eg får den opp og gå!:chevy

Vw Golf 3 / In action

Lenke til kommentar
Del på andre sider