Gå til innhold

Spørmål ang. kjøp av varebil

Ranger emnet

GreenMile

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter en varebil til å ha crossern baki. Det står mellom MB Vito eller Peugeot Expert (06 eller nyere) (Hiace er utelukket, og VW Transporter er jeg litt skeptisk til mtp. på driftsikkerhet og rust...)

Vitoen er en del dyrere, og har noe frynsete rykte. Experten er billig, men er skeptisk til fransk kvalitet

Er det noen som har anbefalinger/erfaringer på hva man bør velge? Eller evt. andre varebiler der ute som kan være bra?

Takk!

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peugeot expert har jeg skrudd ganske mye på, grunnen til at denne er billig er at den er laget er deler som er kjøpt på europris, elendig kvalitet på alt. Dørlåser som ryker etter noen få år, nøkkelen går bare rundt i sylinderen. Drivakselmansjetter skiftet jeg på en som hadde gått 30 000 og andre småting. Har lite erfaring med nyere vito. Hva med caddy eller combo. Mulig det blir for liten takhøyde når du skal ha en crosser baki.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller en ordentlig personbil med hengerfeste i stedet for en varebil, sier nå jeg. Da får du lavere støy, bedre kjøreegenskaper, bedre komfort, mulighet for å ta med mer enn én passasjer osv osv osv. Motorsykkelen setter du da på en tilhenger, så du ikke griser til bilen.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW Transportere er ikke spesielt plaget med rust. Da ville jeg heller bekymra meg for Vito'en, de ruster de... Men det er mye som rykker på Transporerne og påfølgende mye reperasjonskostnader.

Nissan Primastar, Opel Vivaro og Renault Traffic er samme bilen, et samarbeidsprosjekt. Har toppet lister over verste bruktbilkjøp flere ganger, men har også hørt om de som har vært fornøyd med dem.

SKal du ha noe greit, skal ha litern sin på mila, men går og starter uten tull, ikke det mest spennende å kjøre, men det holder! Da tar du på deg hørselverna og kjøper Hiace...

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider