Gå til innhold

Råd til kjøp av CD/Radio spiller

Ranger emnet

Hogvold

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en ombygd Honda civic med et saftig stereoanlegg, men er ikke helt fornøyd med spilleren som den tidligere eieren hadde installert. Jeg legger stor fokus på lydkvalitet og vil gjerne ha en spiller som er god på dette feltet, samtidig som forsterkning av lyd også såklart er et tema. Ser også helst etter muligheter for AUX og eventuelt USB plugin. For å få den beste spilleren tilpasset stereoen i bilen, er det viktig at man tar hensyn til antall høyttalere og plassering i bil. Jeg noterer derfor hva jeg har og hvor det er plassert. (Er dessverre litt usikker på nøyaktig antall watt og modellnavn)

* Bagasje: 2 stk. 12" punchere fra Rockford Fosgate plassert mot bakruta.

* Bakseter: 2 stk. 7" høyttalere også fra Rockford Fosgate plassert på hver sin side av bilen

* Dører/Front: 2 stk. Soundstream 6" høyttalere nedre dør og 2 stk. soundstream diskant "lil wonder" øvre dør

* Har såklart også 2 forsterkere fra Rockford Fosgate i bagasjen, men ettersom jeg ikke har løftet ut basskassa bak er jeg usikker på hvordan alt er koplet. Har mye å gjøre med at jeg nettopp har fått bilen, og kjøpte den fra en 2. eier uten peiling på verken bil eller stereo.

Slenger med bilde av høyttalere i dører og bagasje for å gi et bedre inntrykk. Håper på gode råd for en bedre erfaring enn det jeg har med den JVC spilleren som står i den dag i dag.

[ATTACH]30683[/ATTACH]

[ATTACH]30684[/ATTACH]

post-70465-13804854179516_thumb.jpg

post-70465-13804854179594_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke spilleren som ikke lager god lyd her, hehe... Men skal du ha noe skikkelig bra, sa har bilstereosenteret et bra tilbud nå: http://bilstereosenteret.no/product_info.php?products_id=1663

Blir den for avansert og dyr for deg, så kan denne gjøre nytten: http://www.netonnet.no/art/bil-og-gps/bilstereo/bilstereo-cdradio/din/pioneer-deh-8400bt/166554.6083/

Men skal du ha skikkelig fin lyd, så må alt med rockford logo på byttes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig fin sum, og jeg har ikke noe imot å gå høyere. Det er klart at spilleren ikke utgjør alt for mye når det kommer til den helhetlige opplevelsen, men saken er at jeg er missfornøyd med EQ, instillinger og avspillingsmenyen til JVC og har blant annet god erfaring med Pioneer. En kamerat selger en Alpine IVA-D511E til en liknende pris, men hva vil du si er det beste kjøpet? Eller om du eventuelt har noen flere gode alternativer? DEH-80PRS ser ut som en veldig sterk deltaker iallefal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider