Jon Alexander Kro Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Hei! Bilen er en Ford Mondeo 98mod. 1,8 sedan. Sliter med at bilen jager og går "ustabilt" på tomgang. På tomgang har bilen ca 950rpm. Når motoren jager faller rpm ned til rundt 500, før den jages opp til rundt 1400rpm. Gjør dette et par ganger før motoren klarer å stabilisere seg igjen. Dauer svært sjeldent. Og hvis jeg ruser motoern opp til 3000rpm og slipper gass, faller rpm ned til 500 og motoren begynner å jage. Jagingen oppstår også ofte når jeg holder på å rygge. Håper det er noen som kan komme med forslag til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette problemet. Takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2012 Du hr ikke en suselyd/vakumlekkasje i det berømte T-stykket under coilen? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Alexander Kro Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Kan ikke si at jeg ser T-stykket. Klarer du å forklare hvordan det ser ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 (endret) Som en T.. :) Det er ikke så lett å se, sitter trangt til. [ATTACH]30760[/ATTACH] [ATTACH]30761[/ATTACH] Endret Mai 18, 2012 av Mondeo Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Alexander Kro Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Takk for hurtig respons;) Skal se på det i morgen. Så får jeg håpe det kun er den det er noe gale med. Hvis det i tilfellet er den som lekker, er det bare til å bytte den ut, eller går det ann å tette den? Selger de slike på biltema? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2012 Bare å bytte ut ja. Men du bruker å høre en suselyd på tomgang hvis den er defekt. Tror nok du må bruke en femtilapp hos Ford Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnbjuga Skrevet Mars 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2013 Hvordan gikk det ?? fant du ut hva som var feilen ?? Har et lignende problem selv har ikke sjekket denne T stykket men har sprayet med startgass i alle krinkler og kroker og fant ikke noe vakum lekasje. Har en liten mistanke på en dings som ligger under innsugsmanifoilen som styrer tomgangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn-A Skrevet April 24, 2013 Rapporter Share Skrevet April 24, 2013 Jeg hadde akkurat samme problem med min Mondeo Stasjonsvogn GHIA. Det var faktisk en ledning på undersiden av motoren (litt vanskelig å forklare) som var hele feilen. Akkurat samme symptomene. De oppdaget den på verksted ved en tilfeldighet når de skulle sjekke etter lekasje! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loffus Skrevet April 24, 2013 Rapporter Share Skrevet April 24, 2013 sjekk etter vacuum lekasje med hjelp av startgass el deo rundt motoren. gir de ikke utslag så kan de vere egr ventilen(tomgangsventilen). prøv å sjå om den går betre uten luftfilter.... akk hat samme problem på min sin focus... kan vere samme problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg