Gå til innhold

Hvordan "piffe" opp en 1.8L ABS-ADZ?

Ranger emnet

4pekatt

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har kiket litt rundt her, og ikke funnet noen ordentlige svar..

Hvordan kan jeg piffe opp motoren min, og få mer effekt/ytelse/dreiemoment?

Antar at turbo på motoren min er utelukket.. Desverre? :(

Det ble en kort beskrivelse, men det er egentlig bare det jeg er ute etter. Det eneste som er gjort med den (synlig) er at det er koblet luftfilter rett på motoren, slik at det ikke går gjennom luftfilterboksen.

Takk på forhånd! :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip duger lite på en original sugemotor. Kjøp deg en trimkam, koster ikke allverden (ca 2300 hos Velox Motor) og gir en godt merkbart livligere motor :) I tillegg kan du bytte eksosmanifold og downpipe fra en Golf med dobbel downpipe, dette sammen med en trimkam på 266-276 grader vil du merke godt :)

En av kammene under vil gjøre susen :)

Velox 266° Meget snill trimkam.

Velox 268° Gir intet tap noe sted kontra original kam.

Velox 272°

8V%20266°%20HYD.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trimkam vil grovt forklart endre åpnings- og lukkingstidspunktet på ventilene, noe som medfører at du får mer moment og mer effekt, akkurat det du er ute etter. Din motor har vel enkel downpipe og er en restriksjon, derfor bør du bytte til dobbel samt tilhørende eksosmanifold. Dette sammen med trimkam vil gi deg en motor som går bedre og bedre der den du har i dag sier takk for seg.

Bensinforbruket vil ikke øke om du kjører som i dag, ikke med noen av de kammene, men motoren vil bli mye livligere, derav er det en sjanse for at du endrer noe kjørestil ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter det som er foran katalysatoren, med fordel fjernes hele katalysatoren. Sjekk under deler selges her på forumet, er sikkert noen som selger en i deler. Evt sjekk hos nærmeste hogger.

31e16aea.gif

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider