Gå til innhold

Nøkkelbit fast i låsen..! :c

Ranger emnet

4pekatt

Anbefalte innlegg

Jeg har en Golf GL 1.8L ABS+ADZ fra 1995 (Golf MK3).

Bagasjerommet kan per nå ikke låses, siden det ligger en nøkkelbit fra forrige eier i låsen.. Er det noen enkle kjerringtriks for å få ut denne biten, eller må jeg ty til låsesmeder, eller en ny lås? :(

- Joakim

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnet nettopp og kiket på innsiden av bakasjelokket. Aktuatoren til sentrallåsen prøver febrilsk å låse bagasjerommet, men det virker som om den ikke får til, siden nøkkelen er knekt inni.. (Aktuatoren skal vri på et låsestykke, slik at det ikke kan fullføre åpnefunksjonen til bagasjelåsen). Den klarer ikke vri låsestykket! :confused:

Jeg trenger hjelp..

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om ikke litt av nøkkelen stikker ut av låsen slik at du får tak i den er jeg redd for at du må bytte låsen.

er ikke lett og få ut en slik en om man ikke får tak i litt av de n slik at man kan dra den ut.

er litt usikker på om vist du får ut hele låsen om du kan få skrudd av noe på bak siden slik at du kan få dyttet den ut på et vis?

men ville undersøkt pris på ny lås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du finner ut hvilken stilling nøkkel/låsesylinder står i, og hva som sperrer, bør det gå å fikse slik at sentrallåsen fungerer.

Om du tar ut hele låsen, så bør det være mulig å få ut låsesylinderen. da kan det gå å pirke ut nøkkelen bakfra,

Ellers så pleier disse låsene å korrodere, slik at nøkkel sjelden kan brukes, og sentrallåsen er oftest eneste mulighet.

Edit: Om deler av nøkkel sitter i, så klarer du kanskje å vri den til låst posisjon med en skrutrekker eller neglefil - slik at sentrallåsen virker.

--

Flyttet tråden til Golf3.

--

Endret av Bwana

Lenke til kommentar
Del på andre sider