Gå til innhold

"Ny" motor, hva bør gjøres.

Ranger emnet


Jorgen

Anbefalte innlegg

Hei

har akkurat hatt motorhavari på bilen, og har funnet en delebil på Toten Bilopphuggeri med den motoren jeg trenger. Da lurer jeg bare på:

 

Når jeg kjøper motoren, hva bør jeg da gjøre før jeg putter den i egen bil? regreim osv er vel enklest og bytte med en gang, motoren har gått 299k km, så vet ikke helt om jeg stoler på hva selger sier om standen.

 

Noen som vet hvor enkelt det er og foreta motorbyttet selv? har alt av ledninger osv liggendes, siden jeg har demontert motoren som tok kvelden. jeg har ikke all verden verktøy, men trenger kanskje en sånn løftegreie til å henge motoren i for og få den nedi.

Eventuelt steder eller noen her som vil ta seg av dette billig.

 

mvh

Jørgen

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Bytte motor ja...

Det er jo greit å bytte reg.reima da du først har den ute, men da du har den av er det jo llike greit å bytte det du kan av pakninger og simringene også.

Da den har gått 299k er den vel ikke like tett og fin som ny...

Kanskje sjekke vannpumpa om den er helt ok også.

 

Da det gjelder å få motoren i bilen, er mye gjort med et tre,talje og tau, men det er kanskje dårlig med det...

 

Uansett, lykke til.

Jarl K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis motoren du kjøper ikke er demontert enda så be om en komptest. motoren setter du i selv relativt enkelt. har du kraftige bjelker i taket der du mekker kan det holde med en kjettingtalje for å sette i motoren.

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tør jeg spørre hvor mye du betalte for CA18ET'en, Jørgen? :)

 

du kan jo også sjekke over oljeslangen til turboen.. tror den har det samme problemet som på s13 sin CA18DET der det kokser seg litt til etterhvert...

 

Vil jo ikke slite ut turbo heller, det er DYRT! Believe me.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan vell også sjekke turboen hvis den er med. Skal vell være litt slarke axialt, men ikke horisontalt eller vertikalt.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

tør jeg spørre hvor mye du betalte for CA18ET'en, Jørgen? :)

 

du kan jo også sjekke over oljeslangen til turboen.. tror den har det samme problemet som på s13 sin CA18DET der det kokser seg litt til etterhvert...

 

Vil jo ikke slite ut turbo heller, det er DYRT! Believe me.

 

har ikke kjøpt enda, men går ting etter planen kjøper jeg på Fredag. Pris er jeg ikke sikker på enda, har ikke vært og sett på den. Drar oppover i morgen tror jeg for å ta en titt på tilstand osv.

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår