Gå til innhold

Salg av Audi A4 -98, pris???

Ranger emnet


provolone

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en audi som denne:http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34691643 i fargen rød. Problemet er at jeg aner ikke hva jeg skal legge den ut for eller som.

 

Bilen ble EU-godkjent i Februar med 0 feil og mangler.

Kjørt 185000 km

 

Det er noen småskader i lakken

 

Bilen starter og går, men jeg hadde den innom på ett verksted for å sjekke en lekkasje og endte opp med følgende problemer:

-slakk i bærearmsforing øvre fremre venstre side

-slakk i bærearmsforing nedre bakre venstre side

-slakk i endeledd venstre side

-drivaksel mansjett defekt høyre og venstre side foran

-henger på bremser bak

-utslitt clutch

-vannlekasje fra filterboks for cupefilter (det lekker vann inn i bilen til tider)

-registerreim skulle vært byttet

-tid for en real service

 

bare dette er 25000 kr NOK på verksted. ser ikke helt for meg at dette er verdt å innvestere i den aktuelle bilen.

 

ser ikke helt hva jeg skal gjøre for å bli kvitt bilen fortest muligt. noen forslag?

 

kommer til å lage en annonse med bilder til uken, legger den ut her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil som nyrlig er eu-godkjent, og som starter og går er nok fort verd over 15k. Men en ting som slår meg, de fleste av de pungtene som er nevnt vill jo få utslag i en toerfeil på eu. Hvordan har det seg da at alle disse feilene har kommet så kort tid etter eu? Merker jeg blir litt skeptisk med tanke på omfanget av disse feilene. Viser seg å være flere verksteder som overdriver listen med feil for å tjene mere penger. Ville nokk ha fått en uavhengig fagmann til å tatt en rask titt på den før du selger den med alle disse feilene. Flesteparten ev feilene ser man jo fort skadeomfanget til bare ved å jekker den opp og skrur av forhjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slakk i bærearmsforing

slakk i endeledd venstre side

drivaksel mansjett defekt høyre og venstre side foran (mulig bare en enerfeil(?))

henger på bremser bak

 

Alt dette skal kontroleres og merkes på en eu. En naff test vill nok avsløre hva som faktisk er slitt, men igjen spørs om det lønner seg på en bil som har såppas lav verdi. Tviler uansett på at alle de nevnte feilene er såpass alvorlige at de må utbedres med det første. Tipper du kan prøve å legge den ut for 20, i og med at den har en del goder som nyrlig eu og ok kmstand, så burde den være en god kandidat. Selfølgelig er det mye annet som spiller inn i verdien som ikke er nevnt her, bla. komplett servicehefte, utstyr, rust, skader, antall eiere, generel stand på lakken, generell stand invendig. Men som nevnt uten noe mere kunskap om bilen ville jeg nokk ha prøvd meg på kansje 20k i starten om resten av bilen er i ok stand. Om det er mye pågang og mange intereserte går det jo ann å starte en liten budrunde, og om det er lite pågang går det jo ann å senke prisen.

 

Lykke til mvh lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår