Gå til innhold

Golf 3, et par feil..

Ranger emnet

Cecilie93

Anbefalte innlegg

Hei! Har en golf 3 variant 1996m som jeg nettop fiksa og fikk gjennom eukontroll. Flaks for meg at verstedet jeg tar eu på er snille på feil!

Det som er galt;

Motoren fusker, noe helt j(#)¤%"! :(

Det som er gjort for og prøve og fikse fuskinga er: Gjort rent fordelerlokk og rotor, avisolert ledningsnettt og isolert på ny, skiftet plugger, pluggledningene er testet med nye men ingen resultat.

Speedometer og turteller fungerer bare når den vil..

motoren blir ikke varm! Idag kjørte jeg ca 5 mil, og bilen ikke mer en rett under 70grader.. Skal ikke disse motorene ligge mellom 90 og 100?

Hva kan dette være?

Motoren er da gått 320 000 km, så tror jeg bare må skifte hele motoren viss jeg ikke får det til og fungere snart.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved slike spørsmål er det en fordel å legge med motorkoden, eller i det minste volum og bensinsystem. Om ikke er det ikke like lett å svare ;)

Hvorfor er ledninger avisolert? Har det vært brann e.l. under panseret? Har du tatt diagnose? Hvordan utarter fuskingen seg, mest når varm eller kald, på alle turtall, kun ved pådrag osv?

At spedometer og turteller fungerer av og til er selvsagt en elektrisk feil. Feilen er mest sannsynlig i selve instrumentpanelet eller i pluggen til det.

Om motor ikke når normal driftstemperatur når du kjører, men går opp til 90 grader på tomgang/køkjøring, da er termostaten defekt. Normal driftstemperatur er ca 90 grader.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8l bensin. glemte og skrive det i farten.

Ledningene ble lodda på ny for jeg leste på ett forum at det ofte kunne vær grunnen til at bilen fusket. Dårlig kontakt i ledningsnett, eller rifter i ledninger. Har ikke tatt diagnose. Bilen jukser på alle turtall, noen ganger kan bilen gå helt fint på alle turtall, men så plutselig begynner den igjen. har ikke hatt brann.

motoren har ikke hatt 90 grader etter jeg fikk den på vegen igjen.

Har en delebil jeg muligens får kjøpt i løpet av uka så blir nok til at jeg bytter motor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider