MacGyver93 Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 har ikke snakket med eieren Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Mai 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 Læreren jobber for / representerer skolen ... som er eieren. Enklest er å finne en annen plass for bilen din. Mange har sagt sin mening her allerede. Hvor mange flere vil du skal gjøre det? Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 vil ha så mange som mulig egentlig. ja var ikke det at det var "plassen min" men har parkert der hver dag jeg kjører til skolen, og har aldri fått noen varsler om og flytte bilen før nå, rett før vi slutter på skolen Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waxman Skrevet Mai 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 Dette er meget(!) enkelt, så fremt du har forklart godt nok. Du har ikke lov til å parkere eller stanse på stedet. Der gangvei munner ut i parkeringsplass, dannes det vegkryss. Å parkere der vil være i strid med trafikkreglene § 17.1.b. (Med forbehold om at både gangveien og parkeringsplassen begge er åpne for alminnelig ferdsel). Og i verste fall, om parkeringsplassen ikke kan anses som åpen for alminnelig ferdsel, vil du bryte Vegtrafikkloven § 3 ved å parkere der en gangvei munner ut i en parkeringsplass. (Vtrl. § 3 sier blant annet at man ikke skal være til unødig hindring eller forstyrrelse for annen trafikk). Sleng gjerne ut et bilde, men ut i fra din forklaring og lekre(!) tegning, står du ulovlig. Siter Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 ja, skal ta bilde, for min lekre tegning passer perfekt til slik jeg ser det, men dere som ikke har sett det skjønner sikkert ingenting :) men takk, da vet jeg det! var egentlig bare det jeg ville vite ikke bare "det er ikke lov og parkere der, fordi jeg ikke ville gjort det" :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Mai 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 Interessant teori waxman. Jeg går ut i fra at siden du mener det skal betraktes som et veikryss, så er det parkering forbudt ikke bare foran starten av gangveien, men også 5 meter til hver side (som andre kryss)? Tror ikke en gang Europark kjører en slik nazi-praksis. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Mai 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 Eier av parkeringsplassen sier han ikke kan stå der,hva er da problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waxman Skrevet Mai 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Interessant teori waxman. Jeg går ut i fra at siden du mener det skal betraktes som et veikryss, så er det parkering forbudt ikke bare foran starten av gangveien, men også 5 meter til hver side (som andre kryss)? Tror ikke en gang Europark kjører en slik nazi-praksis. Ja, helt korrekt. Juridisk sett gjelder det også 5 meter til hver side, fra der gangvei munner ut i parkeringsplass. Finnes faktisk noe rettspraksis på området også, men da fra offentlig gategrunn. Men som en digresjon; Europark kan ikke håndheve etter trafikkreglene, men kun etter privatrettslige regler, også kjent som vilkårsparkering. Det inngås en avtale i det du hensetter kjøretøyet, så fremt det står skilter på området. Siter Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg