reyes Skrevet Mai 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 18. mai ble jeg eier av en 2003 S60 2.4 Sedan. Nydelig bil, beste bilen jeg har eid. Jeg fikk bilen med hjem og satt kanskje over 1 time i bilen og bare fiklet :) Da oppdaget jeg et problem; bagasjed�ren vil ikke lukkes igjen. Problemet er at bagasjed�ren ikke lukker seg. Jeg pr�ver � legge litt ekstra trykk p� d�ren, men ingenting skjedde. Virker som l�semekanismen er �delagt. Dvs. d�ren er konstant �pen og det er skummelt, med tanke p� hvor lett det er � komme inn i bilen fra bagasjerommet. T.o.m. kj�recomputeren sier at bagasje d�ren er �pen. Kan jeg fikse dette selv? Eller blir dette en dyr verkstedregning. Takk p� forh�nd :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 Har denne elektrisk bryter som åpner luka? Sansynligvis defekt låsekasse der. Verdt forsøket og smøre den godt opp igjen. Ta av trekket bak der og beveg på stagene. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Mai 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 Begynn med litt enkel feilsøking. Ta av panelet inni luka og se om alt er i orden der. Er det mye elektronikk der bak, eller er alt mekanisk? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 Har denne elektrisk bryter som åpner luka? Sansynligvis defekt låsekasse der. Verdt forsøket og smøre den godt opp igjen. Ta av trekket bak der og beveg på stagene. Takk for det, skal prøve det først:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 Begynn med litt enkel feilsøking. Ta av panelet inni luka og se om alt er i orden der. Er det mye elektronikk der bak, eller er alt mekanisk? Skal demontere paneler i morgen forse hvordan det ligger ann. TAkk for hjelpen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 Har denne elektrisk bryter som åpner luka? Sansynligvis defekt låsekasse der. Verdt forsøket og smøre den godt opp igjen. Ta av trekket bak der og beveg på stagene. Bilen er utstyrt med elektrisk bryter. Tok av panelet [ATTACH]30874[/ATTACH] Hva får man gjort her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 Begynn med litt enkel feilsøking. Ta av panelet inni luka og se om alt er i orden der. Er det mye elektronikk der bak, eller er alt mekanisk? Tok av panelet [ATTACH]30875[/ATTACH] Mye kabler å elektronikk Hjelp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Mai 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 Ville sjekket med multimeter om det er strøm på de riktige plassene. Har du strøm i ledningene til låsen, er det mest sannsynlig at låsen er gåen. Så er det bare å prøve seg frem. :) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2012 Ville sjekket med multimeter om det er strøm på de riktige plassene. Har du strøm i ledningene til låsen, er det mest sannsynlig at låsen er gåen. Så er det bare å prøve seg frem. :) Har multimeter, men hvordan å få sjekket om det er strøm tilførsel til låsen, vet jeg ikke? Er det vanskelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2012 Trenger nok en ny låsekasse, foreløpig bruker jeg en hammer å "banker" lett på låsekassa :) Da kommer det en lyd, og vips så fungerer den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2012 Smør den med teflonfett Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 Smør den med teflonfett Det har jeg ikke hørt om, hvor kjøpes det? Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg