Gå til innhold

Kjøpe ny bil

Ranger emnet

MasterNik

Anbefalte innlegg

Hei.

I forbindelse med oppussing av hus etc tenkte jeg og kutte litt på bilutgiftene en periode.

Har per dags dato en Volvo V40 som kostet meg en 70k å annskaffe i fjord sommer.

Lurer nå på å selge den og kjøpe meg noe billig å kjøre et års tid før jeg sikkert kjøper meg en bedre bil igjen!

Har i den anledning sett litt på grønnskilta bil. Slipper jeg å kjøre rundt på folk og praktisk i forhold til oppussing.

Mn er avhengig av en pålitlig bil som starter hver dag. Småfiks klarer jeg selv men orker ikke nok ett skru-prosjekt!

Kjører ganske mye, slik det er no ligger jeg på en 20 000 årlige km! Regner med at med bare en "bruksbil" vil dette reduseres noe mn fortsatt 3 mil daglig til og fra jobb!

Vil f. eks. en opel combo være en grei bruksbil?

Har sett litt på denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34984828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, velger du en Opel Combo så kan jeg love deg billig bilhold. Du kommer nemlig til å snu på trappa på vei ut til bilen mange ganger, og bare kjøre det aller nødvendigste. Sparer masse penger på det.

Nei, behold Volvoen sier jeg. Koster deg vel ca 10000 i årlig verditap. Med liten varebil kommer du kanskje ned på det halve. Nå er vel Volvo V40 IKKE kjent for å være spesielt feilfri, så kanskje du sparer noen kroner der også. Men ikke mye i den store sammenhengen.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er Volvoen verdt no? 50t?

Er jo ikkje akkurat masse å spare. Du veit aldri kva du får. Er Volvoen i bra stand so er det vel berre å beholde den. Å køyre ein Combo diesel uten turbo er vel ikkje akkurat spennende.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider