Bwana Skrevet Januar 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2013 Prøv å løfte og vrikke på "forgasseren" når motor går, gjerne med kald motor for da er den mest følsom for falsk luft (=mager blanding) Om det er større sprekker i gummien så bør du merke forskjell på gangen. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Januar 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2013 Kommer med en bildeserie senere - men i går skulle vi bytte hjullager - igjen! Jeg hadde kjøpt verktøyene vi manglet forrige gang, så endeleddene kom av så lett som bare det. Det gjorde for såvidt navene også.. Så kom delen hvor vi skulle bytte hjullager! Vi tok det første hjullageret i pressen, og skulle presse ut "hjulhuset" (Jeg har ikke bedre ord for det i farten, men det heter wheel hub på engelsk, og det er den biten med tagger for drivakselen som er presset inn i hjullageret.) Dette gikk IKKE som planlagt, og hjullageret separerte seg. Det ledet til en time med banking og vriing for å få delen ut, før vi kunne presse ut resten av det gamle hjullageret. Resten av prosessen gikk uten nevneverdige problemer.. Så skulle vi ta det andre navet.. Men, det samme skjedde, og slå endte opp med å slå som aldri før på dritten for å få den ut.. Samtidig, skulle kompisen min presse ut det gamle hjullageret. Det gikk forsåvidt smertefritt, men så skulle vi presse på det nye. Vi satte det inn, la på mellomstykket vårt, og presset i vei. Men, mellomstykket glapp franyteerkanten av lageret, og ødela tetningene til kulene i lageret.. Dermed var det hjullaeret ødelagt :) Så, etter nye fram og tilbake med buss og skyss kom jeg meg hjem, og jeg skal kjøpe et nytt lager for å ta med på mekonomen, så kan de presse det inn - jeg tar bare med navet :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2013 (endret) Det er helt normalt at lageret separeres når man presser ut navet fra lageret, og at den lager-ringen må trekkes av navet etterpå. Det står forklart i boka: Golf Mk3 - Removing and installing wheel bearing, suspension strut, drive shaft Når jeg skal banke eller presse inn nye lagre, så pleier jeg å legge en planke (av X-finer) oppå lageret som jeg sikter inn at ligger noenlunde rett på lageret, og så banker det forsiktig inn den første biten. Dersom man banker eller presser og det blir bare bittelite skjevt, så sitter det fast og man må banke det ut igjen fra motsatt side og begynne på nytt. Endret Januar 12, 2013 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Januar 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2013 Det var tetningene (gummipakningene) som ble ødelagt.. Ødelagt nok til å ikke kunne fikses :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet April 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Da har det skjedd utrolig masse siden sist jeg orket å oppdatere her, (Byttet senkesett, byttet hjullager, byttet bærekuler, fått på VR6-leppe, byttet eksosanlegg, lekt meg med lykteoppsett +++) MEN, jeg fikk knipset noen bilder i går etter selvvasken hos Shell.. :-) I morgen skal jeg få satt inn "Dummies" der blinklysene og tåkelysene skal være, også skal jeg få kjørelys (DRL) og tåkelys helt nederst i grillen.. :-) Også har jeg for øvrig lekt meg med blinklysene.. Her er mine nye blinklys, med "US-Blinkers" modul :-) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet April 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Ellers, så klør jeg VELDIG etter å få satt på kantfelgene mine :-) (Og kanskje litt plaststyling også, vi får se.. ) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1994 Skrevet April 22, 2013 Rapporter Share Skrevet April 22, 2013 har jo blitt bra alt du ha gjort da :p synd du ikke fikk godkjent xenon da men :/ er det original vr6 leppe du har ? om du skal kvitte deg med den så er jeg interesert :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet April 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2013 Original VR6 ja.. :p Og nei, den skal på VR6en så snart stylingleppa er lakkert ;-) Anywho, fikk på "dummy-tåkelys og dummy-blinklys" i dag, samtidig som jeg fikk montert ekte tåkelys i grillen nederst ved leppa, og noen nye DRL's.. :-) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Mai 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2013 Har nå bestilt meg GP Thunder 8500k pærer.. Om ikke de funker, sågir jeg opp alt som heter frontlys.. :-) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92anders Skrevet Mai 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 La merke til at det ikke ble noe særlig bedre lys i GP Thunder 5800k. Var heller ikke hvitt i det hele tatt. Ligger nye lykter til meg på posten nå, så skal også bestille 8500k pærer, så legg ut bilde når du har fått montert de :) Siter - VW Golf 3 93' CL - VW Golf 3 92' GL "Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Mai 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2013 Skal få gjort det :-) har sett et par videoer på youtube - Det ser lovende ut for å si det slik ;-) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2013 Pærene kommer antakeligvis i morgen :D Ellers, så har jeg bestilt 25stk 3mm 12V LED (uten ekstern resistor! :D), for å bygge om LED-ene rundt om i interiøret mitt. Det blir rødt, alt sammen! :D Det gledes.. :-) Ellers, så har jeg også installert noe hinsides kraftige taklys! EDIT: Jeg kan også legge ved at om ikke bilen min er 100% EU-OK innen 15. Mai (Pluss 7 dagers frist, altså 22. Mai) blir jeg begjært avskiltet... Gjenstår bare å fikse bremsene bak! :p Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2013 Jeg kan også legge ved at om ikke bilen min er 100% EU-OK innen 15. Mai (Pluss 7 dagers frist, altså 22. Mai) blir jeg begjært avskiltet... Gjenstår bare å fikse bremsene bak! :p Er det så mye galt med bremsene da? Trommel bak? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2013 Lekkasje i sylinderen.. :) (Trommelbrems) Fant det ut når jeg skulle bytte bremsesko.. Har handlet inn ny sylinder, nytt bremserør og slikt.. Skal bytte nå til uken :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2013 (endret) Å bytte bremsesylindre er meget fort gjort - dersom du klarer løsne bremserørene - og de to små unbrakoskruene som holder bremsesylinderen på plass. Gjorde samme jobb på min 80 sist uke. [ATTACH]38350[/ATTACH] Ellers kan du kjøpe min 80, til gi-bort-pris, og er EU-ok i to år frem ;) http://www.bilforumet.no/kjop-og-salg/biler-til-salgs/304639-selges-88-audi-80-kamei-stylet-og-lett-trimmet.html Endret Mai 7, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.