Gå til innhold

4pekatts Golf GL 1.8L ABS-ADZ 95mod!

Ranger emnet


4pekatt

Anbefalte innlegg

  • Svar 422
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kommer med en bildeserie senere - men i går skulle vi bytte hjullager - igjen!

 

Jeg hadde kjøpt verktøyene vi manglet forrige gang, så endeleddene kom av så lett som bare det.

Det gjorde for såvidt navene også.. Så kom delen hvor vi skulle bytte hjullager!

 

 

Vi tok det første hjullageret i pressen, og skulle presse ut "hjulhuset" (Jeg har ikke bedre ord for det i farten, men det heter wheel hub på engelsk, og det er den biten med tagger for drivakselen som er presset inn i hjullageret.)

Dette gikk IKKE som planlagt, og hjullageret separerte seg. Det ledet til en time med banking og vriing for å få delen ut, før vi kunne presse ut resten av det gamle hjullageret.

 

Resten av prosessen gikk uten nevneverdige problemer..

 

Så skulle vi ta det andre navet.. Men, det samme skjedde, og slå endte opp med å slå som aldri før på dritten for å få den ut.. Samtidig, skulle kompisen min presse ut det gamle hjullageret. Det gikk forsåvidt smertefritt, men så skulle vi presse på det nye. Vi satte det inn, la på mellomstykket vårt, og presset i vei. Men, mellomstykket glapp franyteerkanten av lageret, og ødela tetningene til kulene i lageret.. Dermed var det hjullaeret ødelagt :)

 

Så, etter nye fram og tilbake med buss og skyss kom jeg meg hjem, og jeg skal kjøpe et nytt lager for å ta med på mekonomen, så kan de presse det inn - jeg tar bare med navet :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at lageret separeres når man presser ut navet fra lageret,

og at den lager-ringen må trekkes av navet etterpå.

 

Det står forklart i boka: Golf Mk3 - Removing and installing wheel bearing, suspension strut, drive shaft

 

 

Når jeg skal banke eller presse inn nye lagre, så pleier jeg å legge en planke (av X-finer) oppå lageret som jeg sikter inn at ligger noenlunde rett på lageret, og så banker det forsiktig inn den første biten. Dersom man banker eller presser og det blir bare bittelite skjevt, så sitter det fast og man må banke det ut igjen fra motsatt side og begynne på nytt.

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da har det skjedd utrolig masse siden sist jeg orket å oppdatere her, (Byttet senkesett, byttet hjullager, byttet bærekuler, fått på VR6-leppe, byttet eksosanlegg, lekt meg med lykteoppsett +++)

 

MEN, jeg fikk knipset noen bilder i går etter selvvasken hos Shell.. :-)

 

F65BAC33-535F-4618-83B9-86101CF2A9F8-5108-0000062D0F64E132_zpse720dac1.jpg

88CFC628-FF22-4663-B5E8-7D6C5BACE07D-5108-0000062D19C91BE9_zps7fed68b7.jpg

A2418A3C-EA5A-4089-91D5-2D70BB10AFD9-5108-0000062D21B5AA9E_zps3eb25dc9.jpg

 

I morgen skal jeg få satt inn "Dummies" der blinklysene og tåkelysene skal være, også skal jeg få kjørelys (DRL) og tåkelys helt nederst i grillen.. :-)

 

 

Også har jeg for øvrig lekt meg med blinklysene.. Her er mine nye blinklys, med "US-Blinkers" modul :-)

 

7E497B9A-5E3B-4071-9D5F-F33ED1703273-127-000000038F6DBC13_zps53a00e8c.jpg

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original VR6 ja.. :p

 

Og nei, den skal på VR6en så snart stylingleppa er lakkert ;-)

 

Anywho, fikk på "dummy-tåkelys og dummy-blinklys" i dag, samtidig som jeg fikk montert ekte tåkelys i grillen nederst ved leppa, og noen nye DRL's.. :-)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pærene kommer antakeligvis i morgen :D

 

Ellers, så har jeg bestilt 25stk 3mm 12V LED (uten ekstern resistor! :D), for å bygge om LED-ene rundt om i interiøret mitt.

Det blir rødt, alt sammen! :D

 

Det gledes.. :-)

 

Ellers, så har jeg også installert noe hinsides kraftige taklys!

 

EDIT:

Jeg kan også legge ved at om ikke bilen min er 100% EU-OK innen 15. Mai (Pluss 7 dagers frist, altså 22. Mai) blir jeg begjært avskiltet...

Gjenstår bare å fikse bremsene bak! :p

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også legge ved at om ikke bilen min er 100% EU-OK innen 15. Mai (Pluss 7 dagers frist, altså 22. Mai) blir jeg begjært avskiltet...

Gjenstår bare å fikse bremsene bak! :p

 

Er det så mye galt med bremsene da? Trommel bak?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte bremsesylindre er meget fort gjort - dersom du klarer løsne bremserørene - og de to små unbrakoskruene som holder bremsesylinderen på plass. Gjorde samme jobb på min 80 sist uke.

 

[ATTACH]38350[/ATTACH]

 

Ellers kan du kjøpe min 80, til gi-bort-pris, og er EU-ok i to år frem ;)

http://www.bilforumet.no/kjop-og-salg/biler-til-salgs/304639-selges-88-audi-80-kamei-stylet-og-lett-trimmet.html

DSC_1324.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår